2011. március 10., csütörtök

Vendégírónk, Trixie Belle gondolatai

Fanfiction kontra Saját történet

Fanfiction
A fanfiction egy történetnek a folytatása, átdolgozása, szereplők hozzá adása egy már meglévő történethez. Sokan írnak ilyen témában. Én is. :) Főleg Alkonyatos fic-ek vannak, de van Vámpírnaplós is, sőt más egyéb is. Ahány ember, annyi ötlet van, az ilyen történetekhez. :) A véleményem szerint, fic-et könnyebb írni, de persze vannak nehézségei is. Könnyebb, mert nem teljesen Te találod ki, valamit követned kell a válaszott történetben. Nehezebb, mert a történet, amit át írsz más ír/írónő munkája, így hát ő ismeri legjobban a szereplők személyiségét. Leírja a könyvben, hogy milyenek, de nehéz visszaadni egy másik embernek, akinek más a gondolkodási módja, mint az irónak/írónőnek. Ez igen nagy nehézséget jelent szerintem. Olvastam már olyan blogokat, ahol direkt megváltoztatták a személyiségét a főszereplőnek, de olyat is ahol az író nem biztos, hogy változtatni akart, csak így sikerült. Magát képzelte a helyébe, de ezzel elrontotta.
Saját történet
Ez is okoz nehézséget, de másrészről könnyű is. Nehéz, mert saját szereplőket kell alkotni, kitalálni, kinek milyen a személyisége, mert nem lehet csak úgy össze-vissza, minden fejezetben mást írni. Itt nem követsz semmit, magad kell kitalálnod egy egész történetet, a helyszinek kinézetét. Könnyebb, mert igaz, hogy neked kell a szereplőket felruháznod személyiséggel, de pl. a barátaidat is felhasználhatod hozzá, hogy mit reagálnának egyes helyzetekre stb. Persze, ne essetek szerintem túlzásba, mert ha nagyon átveszik a karakterek az egyik barátotok/'ellenségetek' tulajdonságát, és véletlenül rátalál a blogra, akkor abból rossz is kisülhet... De az pedig külön jó, szerintem, ha fő- vagy mellékszereplőnek átadod az érzéseidet, így kiírod magadból.


Mi pedig nagyon szépen köszönjük neki, hogy megírta ezt a posztot! Köszönjük!

2 megjegyzés:

Cukorkaa írta...

Szia!
Nagyon érdekes volt, hasznos is :)
Én mindkettőt írok... :) a sajét szereplőset csak most kezdtem el :)
Puszi

Salina írta...

Szia!
Most tévedtem az oldaladra, de egyszerűen leesett az állam,hogy milyen gyönyörű. Nagyon tetszik, a zene ami a háttérben szól nyugtató, és mellőz mindenféle csicsát és egyéb különcségeket. A cikk is érdekes volt. Jó magam saját történtet írok, de ebben az a vicces,hogy ez régen egy fanficből indult. Őrület,nem de? :) Azt hiszem beteszlek a linkjeim közé,hogy mindig tudjalak követni, mert az oldalt érdemes. Gratulálok, ügyes vagy :)