2011. május 9., hétfő

B, mint borító

Biztosan mindenki fejében megfordult már az a gondolat, hogy milyen nagyszerű lenne könyv formájában is kézben tartani a történetet. Nekem legalább is számtalan ötletem volt már rá, hogy egyszer, valamikor elküldöm egy kiadóhoz és üsse kavics, legyen bármi is a következmény, de kipróbálom. Ehhez pedig társul egy nagyszerű dolog, miszerint a történetünk borítóval büszkélkedhet, ami csak neki készült, személyre szabottan. Egy borítónak figyelemfelkeltőnek kell lennie, mind címben és mind színekben. Olyan képet kell választani, ami tükrözi a könyv világát, mondanivalóját. Nincs is annál rosszabb, mint amikor egy borító valami izgalmassal, titokzatossal kecsegtet, nem tudunk neki ellenállni, hiszen elvarázsol és gondolkodás nélkül a kasszához rohanunk vele, majd a könyv olvasása közben rádöbbenünk, hogy a borítónak és talán a címnek is, semmi köze nem volt a történethez. Csak egy frappáns reklám, amire mindenki harap. Ebbe a hibába nem szabad esni, soha... mert ezzel olvasókat csapunk be. Na de, jól elszaladtam a könyvkiadás felé. Visszatérve... ti gondolkodtatok már azon, hogy milyen borítót készítenétek a könyveteknek? Esetleg, milyen címet adnátok neki? Idézettel is kiegészítenétek? Hogy lássátok, miről is van szó, megosztanék pár képet néhány lehetséges könyvről.(A képeket phatpuppy oldaláról linkeltem, aki a deviantart egyik tagja. A nevére kattintva még több csodálatos képet megtekinthettek tőle.)

Ha van kedvetek, ötletetek, ti is készíthettek borítót a történeteteknek és elküldve az oldal email címére, szívesen megtekintem őket!:)


Hogyan készíthettek ti is ilyen borítót? 
Egyszerű:) Ezen az oldalon, http://3d-pack.com/  ti is elkészíthetitek, pár másodperc alatt a könyveteket. Csak fel kell tölteni három képet. 
1. Choose a cover - a borító maga(bal oldali képem) 
2. Choose a backside - a hátoldal(jobb oldali képem)
3. Choose a side - a könyv törzse(mindkét képemen látható). 
Töltsétek fel a megadott menüpontokhoz az általatok választott képeket, majd a "create 3d-box" feliratra kell menni és kész is:) Az egérrel mozgatni is lehet az új oldalon megjelenő képet, különböző szemszögekbe, majd le is lehet menteni, ha képformátumot választotok.

7 megjegyzés:

Anne Wolf írta...

Szia! Nagyon jó lett a bejegyzés!
Egy kérdés? Hogy csináltad a borítót? Mármint teljesen könyvszerű.
Egyébként szerintem sok bloggeres, aki törit ír, az ezt a borító témát, a bannerben éli ki. Legalábbis, én valami hasonlót készítenék borítónak, mint amilyen a bannerem
Anne ^.^

Szatti írta...

Szia Anne!

Ezen az oldalon, amit megadok linknek, ti is elkészíthetitek, pár másodperc alatt a könyveteket. Csak fel kell tölteni három képet. Az első a borító maga, a második a hátoldal, a harmadik pedig a könyv törzse. Majd a "create 3d-box" feliratra kell menni és kész is:) Az egérrel mozgatni is lehet a képet, különböző szemszögekbe, majd le is lehet menteni, ha képformátumot választotok.

A link: http://3d-pack.com/

Köszönöm, hogy írtál és örülök, hogy tetszett a bejegyzés:) A banner dologgal pedig egyetértek:)

Nina Law írta...

Szia!

Hát én most nagyon szeretlek.:D
Kiéltem magam itt nagyon, szórakoztam vele nem kis ideig, már csak arra kell rájönnöm, hogyan mentem le.:D
Nagyon köszönöm, ez nagyon jó.:)
A tied olyan jól nézett ki, hogy az lett az példám, hogyan is kezdjek neki.:)
Csók, és wííííí, csináltam borítót.:D

Szatti írta...

:) Örülök, hogy tetszik neked:D én is szórakoztam vele egy jó ideig, mire készen lett a megfelelő:)A lementés sem nehéz. Amikor kész a kép és látod, amit készítettél, alatta megvannak adva formátumok. A legjobb a jgp-t választani. Utána megint behozza a képedet, és le tudod menteni a gépedre, de már mozgatni nem tudod, különböző szögekbe. Azt előtte kell megtenned, hogy hogyan szeretnéd lementeni, amikor még nem választasz formátumot.:)

Remélem, hogy páran szórakoztok még ezzel és szívesen elkülditek majd nekünk emailben:) Kíváncsiak lennénk a remekművekre:)

nOémi írta...

Fúúú hát ez igen!!! nagyon ötletes egy oldal. Én is vacakoltam vele, nem kicsit :)
az összes elkészült történetemnek megcsináltam a borítóját. :) És kapcsolódnak a történethez! Tényleg nem szabad becsapni az olvasót. (én sajna már találkoztam olyan könyvvel, hogy a borítónak semmi köze nem volt a sztorihoz. Őszintén az nem is tetszett! Sőt becsapva éreztem magam)

Deana írta...

Nagyon tetszik a blog és ez a cikk is.
Ha befejezem a történetem első könyvét, készítek a programmal borítót és elküldöm neked is. ;)
Köszönöm az ötletet.

Szatti írta...

Kíváncsian várom Deana és nagyon köszönöm, hogy itt vagy! Sok sikert a könyvedhez, puszi:)