2011. július 18., hétfő

L, mint lírizmus


"Nem tetszik, hogy fának álcázza magát. Mert, ha nem fa, de annak akar látszani. Ez egy hazugság! Miért nem vállalja önmagát? Legyen az, ami."



"Néha a  kevesebb, több"- tartja a mondás, amely nálunk íróknál szerintem a legjobban érvényesül. Minden író arra törekszik, hogy a lehető legjobban visszaadja azt az érzést, amit a művével, írásával közölni akar az olvasók számára. Fontos a hasonlatok, irodalmi kifejezések használata, de vigyázni kell, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Amikor írunk, nem az a lényeg, hogy minél fennköltebben írjunk... a lényeg a hitelességen van és ha olyan szavakba bocsátkozunk, amely egyrészt nem illenek hozzánk és nem tartoznak azok közé a kifejezések közé, amelyeket amúgy is használunk, az olvasó megérzi. Nincs szükség mesterkéltségre és erőltetősre. Fontos, hogy mindig csak azokkal a kifejezésekkel dolgozzunk, amelyeket amúgy is használunk a mindennapjainkban. Amikor írunk, persze vannak olyan szavaink, amelyeket csak itt alkalmazunk, de ügyelni kell, hogy mennyi az elég és tudnunk kell, hol a határ. Ha túlságosan jót akarunk alkotni és meg akarunk felelni valakinek vagy valaminek, hajlamosak vagyunk túlzásokba esve, giccset létrehozni az írásunkból. Gyakran találkoztam, találkozok olyan blogírókkal, akik így próbálják felkelteni a figyelmet, de ezzel csak azt érik el, hogy elvesztik az egyéniségüket. Nem találják meg önmagukat, azt az írói tulajdonságot, amelyben önmagukként alkothatnak. Mindig ügyeljetek erre, ne próbáljatok másképpen írni, mint ahogyan gondolkodtok, beszélgettek másokkal... ne térjetek át egy fennkölt, szépnek és igényesnek tűnő írásra csak azért, hogy mások szerint, íróként megfeleljetek. Elsősorban magatoknak kell megfelelni, hogy másik is elfogadjanak, és ha önmagatokat adjátok, az sokkal többet ér!

/Nos, kedves Penna tagok, ma indulunk haza! Remélem, élményekben gazdagodtunk, sok szép dolgot láttunk, ti pedig nem unatkoztatok az eltelt egy hét alatt. Nagyon kíváncsi vagyok a beérkezett, elvont művekre, remélem, sokan alkottatok és lesz mit elolvasnom!:) Mint látjátok, jó pár bejegyzést beütemeztem előző vasárnap... egész délután csak írtam és írtam, hogy a héten legyen mit olvasnotok, és pár, jövőbeli üzenetet is írtam nektek a bejegyzések végére, mintha itt lennék, pedig nem:) Remélem, szép hetetek volt, holnap már élőben jelentkezem, mesélek és képeket is mutatok, ígérem! 

Puszi nektek! Szatti/

1 megjegyzés:

Kella írta...

Szatti, köszönöm, hogy írtál erről is, amiről a múltkor cseteltünk. :) Azóta is tartom magam ehhez, hűen önmagamhoz. Örülök, hogy szerencsésen hazaértetek. A feladatra ugyan nem írtam, de remélem nagy dolgok vannak történőben az én kis életemben, ami ha sikerül, hamarosan kitudódhat. Hú, most nagyon rejtélyes vagyok, tudom. :) Még nem akarok semmit elkiabálni. Egyenlőre a nagyon szeretném, ha összejönne állapotban vagyok és tevékenykedem, aztán meglátjuk, mi sül ki belőle...

Szóval üdv újra itthon! :)