2011. augusztus 8., hétfő

O, mint olvasói tapasztalat

Gyakran esünk abba a hibába, hogy megelégszünk önmagunkkal, s mindazzal, amit tudunk. Nem igazán tartjuk szükségesnek a fejlődést, a további tapasztalatszerzést, elégnek és megfelelőnek érezzük mindazt, ami most is a birtokunkban van. Pedig fontos, hogy tovább fejlesszük magunkat, s ahhoz, hogy ezt megvalósítsuk, egyetlen megoldás létezik: olvasni és olvasni. Legyen szó bármilyen könyvről, mindegyik által tanulunk valamit. Mindannyian különböző témájú könyveket kedvelünk. Legyen az egy romantikus regény, egy horror történet, scifi, fantasy, vagy éppen a humor kedvelőinek íródott történet. Mindegyik által változunk, többek leszünk... és a legfontosabb, hogy nem szabad egyik témában sem leragadni. Ha romantikus lelkületűek vagyunk és csak ilyen témájú könyveket olvasunk, az olyan, mintha beskatulyáznánk, elzárnánk magunkat a lehetőségektől, amelyek körülvesznek bennünket. Néha más dolgokat is ki kell próbálnunk, de ez nem jelenti feltétlen azt, hogy kedvelnünk is kell majd. 
Én is olvastam már olyan könyvet, amely távol állt mindattól, amelyeket olvasni szoktam, s nem is nőtte ki magát a kedvenceim közé, de mégis tanultam vele valamit. Javult a stílusismeretem, és jobban megismertem magát az írót is. Fontos, hogy néha olyan könyveket is a kezünkbe vegyünk, amelyeket első ránézésre nem szimpatikusak számunkra. Biztosan mindenkinél van otthon a családban egy olyan polc, amely tele van régi könyvekkel, nagy írók és nagy költők remekműveivel, de nem igazán szoktuk őket lapozgatni. Inkább a saját könyvgyűjteményünk darabjait vesszük szívesebben kézbe. Próbáljátok ki! Csak válasszatok ki találomra egy könyvet, amely ismeretlen számotokra. Lapozzatok bele és kezdjétek olvasni. Elemezgessétek a szavakat, a mondatokat. A legjobb szókincsfejlesztő a világon, s az is lehet, hogy azzal a pár sorral megragad benneteket az író és arra késztet, hogy a könyv elejére lapozzatok!:)

2 megjegyzés:

B. P. Haidey írta...

Édesanyám most nyomta a kezembe Ken Follett Kaland Afganisztánban című könyvét. :))

Gabica írta...

jó ötlet, én is szeretnék olvasni, de túl sok a jó könyv és nem lehet mindet, képtelen vagyok választani, és a végén mindig az lesz, hogy csak blogokat, és facebook postokat olvasok...