2011. október 4., kedd

A hónap írója: Peter Freund



Peter Freund neve talán sokak számára ismerős, akik a könyvein, történetein nőttek fel. Nekem a Harry Potter mellett ő volt a másik kedvenc mese íróm és szerintem a történetei, pontosabban Laura története van épp olyan lenyűgöző, izgalmas, lebilincselő és magával ragadó, akárcsak Rowling könyve. 
Peter Freund már 1980 óta dolgozik a film-és televíziós iparban, kezdetben igazgatója és menedzsere több színháznak is Berlinben, jelenleg pedig producerként dolgozik 1993 óta. Mint szerző, drámaíró és producer, ő felelős számos televíziós sorozatért és filmért. Néhány ötlete, filmje, drámajátéka megjelent, álnév alatt. 


Legismertebb könyvsorozata egy Laura Leander nevű lány életére épül, melynek történetét és az abban szereplő karaktereket gyermekeinek szórakoztatására találta ki, akik ma már felnőttek és szívesen emlékeznek vissza a minden este folytatódó izgalmas Laura történetre. Laura Leander egy nem mindennapi lány és az ő izgalmas kalandjait olvashatjuk könyvről könyvre, amelyeket a gyerekeknek mesélt sok évvel ezelőtt elalvás előtt. Főszereplője volt a két fia, akik így részt vehettek a fantasztikus lények és világok közötti utazás során, hogy teljesítsenek egy fontos feladat - nevezetesen a Földet megvédeni a pusztulástó, amely persze izgalmas és veszélyes kaland. Ezeket a történeteket soha nem írta le és szinte feledésbe is merült, de a két legfiatalabb fia kérésére végül papírra vetette őket. Javasolták neki, hogy adja ki könyv formájában, hogy ne csak ők élvezhessék minden este, hanem más, velük egykorú gyerekek is. 


"Aki szereti a Harry Pottert, ezt a könyvet is imádni fogja, még ha teljesen más a történet"- mondták a gyerekek.
Peter Freund sokáig azt gondolta, hogy nem lesz sikeres és kár belefognia, de az első könyv - Laura és Aventerra titkai - megjelenése óriási sikert aratott és az olvasóközönség már a második könyvvért izgult. Azóta sok év eltelt és nem csak kettő, hanem hat könyvet izgulhattunk végig és nekem is jó érzés visszaemlékezni erre az időre, amikor izgulhattam a szereplőkért, vártam a további köteteket és olyan szavakat használtam a könyv hatására, mint a kusolig vagy "ez nagyon baro".

A könyv minden korosztály számára szerintem egy nagyon érdekes olvasmány, amely egy kalandokkal teli utazást tartogat az olvasó számára. Utazást, amely egy fantasztikus világba vezet, amely meghaladja az ember tudását és képzeletét. Mindenképp tanulságos mindenki számára, hiszen olvashatunk bátorságról, barátságról, kitartásról, hitről, szeretetről, s legfőképp arról kaphatunk bizonyosságot, hogy a gyermeki képzelet határtalan és akarattal bármit el lehet érni.. 

3 megjegyzés:

Nocy írta...

Én is imádom ezt a könyvsorozatot, szinte le sem tudtam tenni, amikor olvastam :D Tényleg nagyon izgalmas, és rengeteg egyedi megoldás van benne. A kusilog meg... *kuncog* Igen, marha jó könyvsori tényleg, olvassátok el :)

Anne Wolf írta...

Szia!
Én is imádtam ezt a könyvet. Peter Freund azóta belekezdett egy másik sorozatba is, aminek az első része a Misztéria, a második pedig az Ayani a sólyomlány. Ezek is nagyon jók. :)

Szatti írta...

Én is nagyon szerettem:) Az egyik legkedvesebb gyerekkönyvem. Minden megvan benne, ami egy jó könyvhöz kell és a legjobb benne, hogy teljesen végig gondolt, múltig visszavezethető, jelenben történő események követik egymást és ettől válik olyan nagyon összetetté. Fantasztikus sorozat és a mai napig szívesen olvasgatom őket.:) Az első és második könyvet, akit érdekel, betettem letölthető formában(csak kattintsatok a képükre). A többit egyelőre még nem találtam meg, de rajta vagyok! Puszi nektek és köszönöm a véleményeteket.