2013. április 13., szombat

Láss a sorok mögé! - Eredményhirdetés



Vendégírók

Dia alkotása

 Szabó Lőrinc: Reggel

Szokatlanul nyugalmas most a reggel;
az úton csak vigyázva járhatunk, mert
a hajnali eső arany csigákat 
vert le a fákról. Tisztább vonalakban
sorakoznak fel a távoli dombok
és mikor a lassan melegedő föld
a hajnal könnyét már visszalehelte:
oly friss a szín, üveglelkünkön át oly
zenében úszik minden, mit a szem lát,
hogy e forró és nedves ragyogásban
levedlik rólunk az ember magánya [...]

"A táborunk egy dombon feküdt, aminek most a szélén sorakoztunk fel. Az ezredes végigtekintett mind a 167-ünkön. Magas, szikár alakját körbevették a felkelő nap sugarai. A levegő hirtelen melegedett fel, megmutatta magát a késő nyár. Az ezredes percekig nem szólt semmit, csak bámult minket és várta, hogy eszébe jussanak a magasztos szavak. Közben én nem tudtam levenni a szemem, arról a csodáról, ami a háta mögött történt. A harmatcseppekben szivárványosan táncoltak a napsugarak. A fű vakító zöldjétől hunyorognom kellett, de egyáltalán nem bántam. Soha ilyen tisztán és élesen nem láttam még a minket körül ölelő hegyeket, dombokat."

Becksie alkotása

Ingrid Sjöstrand: Néha csontvázról álmodok

Néha csontvázról álmodok,
csak elindul felém,
jön közelebb, egyre közelebb.
Nem bírom tovább, visítok
és felébredek.
- Csak álom volt -
mondja anya.Mintha sokat segítene,
hogy a szörnyûség itt belül van
és nem ott kívül.

"Már úgy érzem, megszoktam a susogást. Egyre több, különbözőbb hangok kérnek segítséget, már szinte nem is értem mit mondanak: érthetetlen susogás az egész. Én valahogy még is értem, mit mondanak. Úgy érzem, segítenem kell, az érzés erősebb lesz nálam, majd önkéntelenül vetem bele magam a vérfürdőbe, ami eddig több száz emberi csontnak, koponyának nyújtott szolgálatot. Mély levegőt veszek, majd alámerülök. Úszom egyre lentebb és lentebb, szívem mintha béklyóban lenne, sőt, mintha én is.A csontok velem együtt úsznak. Megyek lentebb, és lentebb,levegőm pedig egyre fogytán van. A suttogás megváltozik."


Panna alkotása

Saját vers - Messzeség

Néha úgy érzem... menni kéne. 
Nézem a háztetőket, figyelem az embereket,
tekintetem tükröződni látom...
s elfog egy furcsa érzés.
Nem jó itt. 
Behunyom a szemem.
Csak egy pillanatra.
A valóság a jelenhez láncol.
Apró keserűség bujkál gondolataim között,
tekintetem elidőzik, lélekben ábrándozok,
a fény árnyék-alakokat mozgat a házak falán,
galambok repülnek a messzi kékségbe.
Úgy velük tartanék. El innen.


"Minden elcsendesül a késői órák következtében, s csak remélni tudom, hogy fogvatartóim is hasonlóképen tesznek. A poros üvegen keresztül fürkészem a kinti apró mozgolódásokat, s elgondolkodva meredek egy alakra. Egy madár sziluettjét vélem felfedezni a messzi fák egyikén, ahogy károgó hangot kiadva megpihen egy gallyon. Sötét színű csőrén meg-megcsillan az utcai lámpák fénye, ahogy ide-oda pillantgatva kajtat táplálék után. Mintha érzékelné kíváncsi tekintetem, felém fordul. Szárnyait lomhán kitárja, apró csapásokkal a levegőbe emelkedik, majd tovaszáll. Bárcsak én is madár lehetnék, egyet gondolva máris továbbállhatnék..."

Gratulálok mindhármótoknak! Különleges műveket alkottatok és örülök, hogy írtatok a feladatra, s ezáltal, vendégíróként alkothattok az oldalra. Az ezzel kapcsolatos feladatot az email címeitekre mellékelném, így kérném, hogy ehhez a bejegyzéshez adjátok meg, vagy írjatok a pennatakezbe@gmail.com címemre egy üzenetet, hogy élnétek a vendégírói lehetőséggel és én küldöm is a feladatokat!
A mellékelt kép pedig, díj számotokra az elismerésért :) a kép lementése megtehető, ha a képre kattintotok. Gratulálok még egyszer és mindazok számára is, akik szintén írtak a feladatra. Remek három hét volt, remek műveket olvashattam, köszönöm a részvételt és remélem, hogy a jelenlegi feladatra is érkeznek majd próbálkozások :)

Szép hétvégét!


7 megjegyzés:

Dia.(: írta...

Köszönöm! Nagyon örülök neki!(:
Az e-mail címem pedig: czdia@citromail.hu

Becksie Damsell írta...

Ezt. Nem. Hiszem. El.
El sem tudjátok hinni, mennyire boldog vagyok most, egyáltalán nem számítottam erre. Hatalmas pozitív visszajelzés, nagyon szépen köszönöm!
E-mail címem pedig: becksie.official@gmail.com
Még egyszer köszönöm!
Becksie

Gabriella Fisher írta...

Gratulációmat küldöm az írópalántáknak, tényleg csodás műveket adtatok be! Nekem igazán tetszettek a beküldött novellák (Dia ezt neked meg is írtam ;) ). Remélem, a következőre is beneveztek...
Gabby Fisher

D.L.L. írta...

Te a legkedvesebb Penna-író díjra pályázol? :) Még senkit nem láttam itt másokat dicsérgetni Szattin kívül, pedig ez egy igazán jó szokás, példát vehetnénk rólad.

Szatti írta...

Aki csak szeretne, hozzászólhat a művekhez, bejegyzésekhez attól függetlenül, hogy én véleményezek, értékelek, stb. Ezzel önbizalmat adhattok másoknak, elismerést, amellyel mosolyt csalhattok az arcukra. Érezhetik, hogy értékelték őket, a több kedves és jó szó pedig nagy erővel bír :)
Úgyhogy, én is csak köszönni tudom Ella figyelmességét, kedvességét és nyugodtan lehet értékelni a felkerült műveket, novellákat :)

Gabriella Fisher írta...

Én azt hittem, már így is sok belőlem. De hogyha tényleg engedélyezett a véleményírás, akkor én majd szívesen nyomon követem az itt megjelent (benyújtott) műveket, hátha akad pár keresetlen szavam... :)
Csókoltatlak titeket! ^^
Ella Fisher

SS írta...

Számomra ez egy nagyon is sokat jelentett. még nem próbáltam ki magam ilyesmikben...eddig. Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésedet Szatti.:)
És köszönöm szépen a díjat. Tényleg.:)
Panna:)