2013. július 6., szombat

Szavak alkotta történetek - Eredményhirdetés



Vendégírók
A sorszám nem helyezést jelent!

1. Tom Sawyer - Következmények

"Az Univerzum tágulását egy egészen apró, más mértékkel mérve talán jelentéktelen tárgy lassította be ilyen gyötrelmesen, melynek nem a kabátom zsebében kellene tehetetlenül lapulnia, hanem kedvesem egyik apró ujján, hol mély érzéseinket volt hivatva lepecsételni. Ezt a gyűrűt szorongatom a zsebemben, mióta az utcára léptem abból a célból, hogy aki oly hidegen vált meg tőle tegnap, annak talán ma lehetőségem lesz visszaadni és újból biztosítani Őt iránta érzett megmásíthatatlan szerelmemről. Úgy érzem, a másodpercekből percek, a percekből órák, az órákból pedig iszonyú szörnyetegek lettek, kik fekete, ónix szemeiket állandóan rajtam tartják, a megnyugvás legcsekélyebb szikráját sem engedve lángra lobbanni. Az egészben a legrosszabb pedig a tudat, hogy mindenről csakis én tehetek. Ez a tudat a legcsekélyebb keresztmetszetet sem hagyja más vádolására, melynek dekadenciája sötét, feneketlen mélységekbe taszít."

Zene: U2, With Or Without You (Instrumental)


2. Sofy - Vérző színek

"Egy csepp, majd még egy csepp. Ahogy sápadt kezeimben szorítottam Jay levelét, eleredtek a könnyeim. Akaratlanul és egymás után buggyantak elő a szememből. Először csak szép lassan, a következő pillanatban pedig már megállíthatatlanul zokogtam. Közben az eső is lassan cseperegni kezdett és dobolni kezdett a szemközti házak tetején. Az égbolt elsötétült, odafent a fekete felhők szinte egybeolvadtak egymással. Nemsokára az első is villám felrobajlott a távolban. Vihar közeledett. Egy lélek sem volt az utcán, mindenki menekült az eső elől. Egyedül én álltam csak behúzódva egy kapualj menedékébe-tomboló érzelmeimmel. Miután Jay levelét kézhez kaptam és már vagy századszorra rágtam át magam a sorain, olyan mérhetetlen szomorúság lett újjá rajtam, hogy nem tudtam hazamenni. Képtelen lettem volna anya elé állni, hogy vidáman beszámoljak a bátyám leveléről, ráadásul mindezt hamis mosollyal az arcomon. Nem, egyszerűen képtelen lettem volna rá."

Zene: Poets of the fall - Given and denied


3. ChristinDor - Időtlen szerelem

"Harminc éve annak, hogy Románnal megismerkedtem, pontosan itt, ezen a szent helyen. A Holdfény tópart akkor is ugyanolyan csodás helynek számított, mint most így sok-sok év eltelte után. Román középkorú volt és híres hegedűművész. Az egyetlen, amit mindig hordott magával az a hegedűje. Én magam hárfáztam, de az igazi zenét Román által ismertem és szerettem meg. Ő sajátosan játszott. Amikor először hallottam őt zenélni a szívem és a lelkem egyé vált. A szellő, a madarak és a tó vize fodrozódása egyé vált az ő zenéjével. Román nem sokat beszélt, mindent még az érzéseit is a zenével fejezett ki. Még velem sem akart szóba állni. Mivel másképp nem tudtam volna a közelébe férkőzni, úgy döntöttem, hogy a saját zenémmel veszem rá, hogy így tegyen. A hárfámmal kiültem egy nap a tópart közelébe és játszani kezdtem rajta. Nem kellett sok idő, hogy Román felfigyeljen rám és amint ez megtörtént ő bekapcsolódott és együtt játszottunk tovább, míg a Nap eltűnt lassan a horizonton. "

Zene: Bach/Gounod - Ave Maria (Harp & Violin)



Penna Galéria kiemelt művei
Különdíjazottak

1. Dan Golden - A Halálkirálynő

"Esett a hó. A csúszós, fehérmárvány, hólepte erkélyen megcsúszott a fehérségben világító, átázott fekete cipőm. Nem tudtam, hogy kerültem erre a helyre, de a szemem még nem szokott hozzá az egyben sötétséghez és vakító világossághoz. Szinte hallani lehetett, ahogy a szél verdesi a párás ab-laküveget, és a jeges erkélypadlóra zuhanó selymes hang, mely abban a pillanatban megütötte vér-mentes, átfagyott fülemet, a vesémig haladva még azt a csekély lelkemet is megfagyasztotta. Ott állt Ő, fehér, csipkékkel szegélyezett, a porhónál is világosabb és lágyabb esküvői ruhában, selyemfátyla a szeme előtt csüngött, nem engedte, hogy lássam az arcát. Lassan felém úszott a levegőben. Uszályos ruhája lebegő rózsákként száguldott utána. Az óriási erkély hideg korlátjának támaszkodtam, szívemben az a kevés erő, ami volt még benne, úgy lüktetett, mintha ki akarna ugrani. Itt van Ő, eljött értem, magával fog vinni a semmibe, és egyben a mindenbe. Együtt fogunk zuhanni a mélybe, a végel-láthatatlan mindenségbe, és Ő lesz az, aki megmutatja nekem a helyes utat, kivezetve a vak valóságból, ami körülvett eddig engem."

Zene: Birdy - Skinny Love


2. Dorothy Large - Csak egy kívánság

"A férfi remegő léptekkel haladt célja felé, míg ütött-kopott bakancsát, szebbnél szebb virágok simogatták a fűben. Halkan és lassan vette a levegőt, szeme előtt csak egy dolog lebegett. Kívánni akart a hercegnőtől. Csak egyet akart kívánni. A pletykák talán nem igazak, talán mind hazugság. De úgy érezte, muszáj megpróbálnia. Szíve hevesen döngette a mellkasát, szinte hallotta az ismerős dallamot. A nap odafent gyönyörűen sütött, egy felhő sem volt az égen, a fűszálak játszi könnyedséggel hajladoztak a földön. A levegő szép tiszta volt, mintha az egész környék emberi beavatkozásoktól mentes lett volna. Ahogy közelebb merészkedett, a fák terebélyes lombjaik között kirajzolódott a napsütésben úszó üvegház, a semmi közepén. Mesébe illő kép tárult elé. Mintha csak egy gyönyörű festményt csodálna. A férfi nyelt egyet, megszorította izzadt kezével a kés nyelét, és a ház felé vette az irányt. Félt. Rettentően rettegett, de muszáj volt megpróbálnia. "

Zene:  Yiruma - River Flows in You


Gratulálok mindhárom vendégíró írásához, munkájához! Mind a három mű más-más szempontból adott élményt, más okok miatt éreztem úgy, hogy ki kell emelnem. Tom műve érzelmekben bővelkedett számomra anélkül, hogy különösebben a cselekménybe vágott volna. A művét végig kísérő várakozás tette különlegessé a művet, annak a pillanatnak a késleltetése, mely köré a történetet építette. ChristinDor művében a témaválasztás tetszett. A hangulat, a színek, az érzelmek összessége, a zeneközpontúság, mely a sorok által életre kelt. Sofy műve pedig a harmadik érzést jelentette nekem, melyben megfogalmazott egy különleges, nem mindennapi érzést, kapcsolatot, barátságot és törődést, egymásra figyelést és szeretetet. 

Gratulálok minden írónak, aki részt vett a feladaton. Nagyon nehéz volt döntenem... többször is elolvastam a műveket és már cetlire írogattam a neveket, kis jelzőkkel, kulcsszavakkal, hogy könnyebb legyen a választás.  Amikor írtok egy feladatra, szerintem már azzal mindenki nyertes, hiszen annyi íróval megosztjátok a műveteket. Elképzeltek és megalkottok valamit, ami már önmagában remek, szerintem. Viszont, mint mindig, most is választanom kellett és ez a három mű volt az, amely a leginkább tetszett. Köszönöm mindenki részvételét, kreativitását, bizalmát, hogy megosztotta az oldalon a művét, s remélem, hogy a következő feladat is inspirál majd benneteket!

A mellékelt kép a tiétek, kedves vendégírók, melyet rákattintva lementhettek és díjként, elhelyezhettek az oldalatokon. A vendégírói lehetőséggel kapcsolatban pedig, emailben mellékelném a feladatotokat! Ehhez kérném, hogy ehhez a bejegyzéshez, adjátok meg a címeteket, vagy írjatok a pennatakezbe@gmail.com címemre, kérve a feladatot! :) Előre is köszönöm!

A jelenlegi feladathoz mindenkinek jó munkát és sok ihletet kívánok!

2 megjegyzés:

Rimár Flóra írta...

Kedves Író!
Szeretnék gratulálni ehhez a színvonalas bloghoz. Bizonyára nem ma kezdted el mert mint a designe mint a tartalom nagyon színvonalas. Egy kérdésem lenne. Esetleg vendégírónak lehet jelentkezni? Vagy ez nyeremény volt?
Üdvözlöm egy lelkes fiatal író

Szatti írta...

Kedves Flóra!

Vendégírói lehetőségre általában két hetente van lehetőség. Minden alkalommal más-más feladatokra lehet írni, és bár ez a feladat, a Szavak alkotta történetek lezárult, a jelenlegire nyugodtan alkothatsz, ha van ötleted és időd rá :) A feladatot, a fejléc alatti képre kattintva érheted el, Alkoss a jelenlegi gyakorlati feladatra! felirattal.

A vendégírói lehetőség lényege, hogy tekintve a feladatok gyakoriságát, nincs lehetőségem minden két hét után, ahogy lejárt egy feladat, kézzel fogható díjjal jutalmazni az alkotókat, így maga a vendégírói poszt az ajándék, hogy bejegyzést írhatnak a blogra egy általam adott témában, melyet emailben mellékelek nekik. Ezek a vendégírói bejegyzések lehetnek mondjuk kép alapján írt történetek. A képeket én küldöm el, akár 5-6 darabot is és ők választanak, melyik a legszimpatikusabb, és írnak hozzá egy novellát. Vagy van a második típus, miszerint adok egy írói témát, hasonlóan azon bejegyzések témájához, melyeket én szoktam írni, ezt kidolgozzák, összegyűjtik a tapasztalataikat, negatív és pozitív meglátásaikat ezzel kapcsolatosan.

Nagyon köszönöm a kedves szavakat, és hogy a blog elnyerte a tetszésed. Remélem, sok hasznos információt sikerül elolvasnod, és kellemesen töltöd majd el az időt, amíg az oldalon böngészgetsz! Remélem, válaszoltam a kérdésedre a vendégírói lehetőséggel kapcsolatban. Ha még kérdésed lenne, írj nyugodtan!

Üdv, Szatti