2014. január 4., szombat

Hóba írt történetek - Eredményhirdetés


Vendégírók


1. Legszebb karácsonyi történet kategória

Liliana - A legszebb ajándék

- Boldog Karácsonyt! – a lány döbbenten nézett a kezében tartott fehér rózsákra. A szirmok nedvesen csillogtak a lámpák ezüstös fényében. 
- Ez...- Candice készségesen vette át tőle a csokrot. Hat szál rózsából állt. A legigézőbb mindközül a középső volt. A lány megtapintotta. Mű volt. 
- Azt mondják a hatos a szerelem száma. A fehér rózsa pedig a tisztaságot jelképezi. Én olyan tisztán foglak szeretni és addig, amíg az az egy szál rózsa el nem hervad. 
A lány arcát könnyek szántották. Most az egyszer biztos volt benne, hogy ezt a meghitt, csodálatos pillanatot semmi sem ronthatja el...



2. Kreatív szavak - Versalkotás kategória

Heni - Hócsoda

Hóból készült angyalok, mind életre kelnek,
Fénylő piciny pálcáikkal ide-oda mennek.
Fenyőillat lepi el az ünnepi házat,
Boldogság van mindenhol, szomorúság várhat. 

Elmúlik az idő, de a mosoly örök,
A nyugalom meg marad, most senki nem pörög.
Lehunyjuk a szemünk, s az ablak előtt állva,
Ismét felragyog a nap legnagyobb csodája.

Fanni - Halk fohász

Harag, mely a lelkemben szélviharként tombol.
Mindent elpusztít és mindent szétrombol.
Csak romokat hagy maga után, s idővel továbbhalad,
De új élet már nem nő viharveret szívem alatt.

Egyedül vagyok hát a világon, akár egy árva.
Az én elmúlt boldogságom már nincs dobozba zárva.
Hisz a dobozban csak por van. A test maradt földi rab,
De a lélek már messze jár. Örök és szabad.



3. Megélem az életed - Átélés kategória

Reyklani - Együttlógás

- Csak ne pörögj így, mert összetörsz.
- De ha egyszer úgy félek!
- Nics mitől. Megtartalak. Három éve vagyok itt és még senki nem esett le. 
- Hát jó! - sóhajtott fel a kis üvegdísz. Hogy ne rettegjen annyira, inkább nézte, hogyan kerül fel mindenki a táskából, és miként ölt a fa igazi ünnepi jelleget. A kötött harang mellé került, így nem érezte magát annyira egyedül, sőt mikor lekapcsolták a lámpát és kigyúltak a fények, egészen szépnek érezte magát.
Ennek megfelelően csillogott, gömbölygött, lila-rózsaszín csillagmintái csak úgy ragyogtak, ő maga ezerszínben játszott és arra gondolt, hogy talán nem is rémes annyira ez az egész. És talán még a többiekkel is jól ki fog jönni, míg egész éven át erre az egy alkalomra vár.

Jozefin - Egy hópehely emlékiratai

Egy hópehely nem is tud írni - gondolod -, és egyáltalán emlékezni. Hiába van hat kristály kezem jégkarmokkal, amit azokban a haragos, széllel bélelt téli felhőkben növesztek, azért emlékeim nekem is vannak. Az összes karácsonyi történet úgy kel útra, hogy azt minden évben az arra kiválasztott hópihék lehozzák a földre, és belesuttogják a fülekbe. [...] Láttam tűnődő arcokat, bánatot, örömöt, könnyeket, erdőt, madárrajt, kis várost, és nagy falut, várakat, és szegénységet, gazdagságot, boldogságot, öregséget, bicikli versenyt. Utoljára a felettem levő csillagokat pillantottam meg, s a szitáló havat, testvéreimet a felettem meredő fenyőágak között, amin hiú üveggömbök ringatóztak, és fürödtek meg az esti fényekben, megbámulva magukat egymás tükrében.


Mint láthatjátok, mindenki műve kiemelésre került, mind vendégírói bejegyzéshez megfelelő írói munka! Ez három dolog összessége... az első, hogy kevesen alkottatok a feladatra, így megvalósíthatónak láttam, hogy mindenkit vendégírói lehetőséggel jutalmazzak, amely összefügg a második szemponttal, mégpedig az ünnepek tényével... ez az én ajándékom számotokra! A harmadik pedig, hogy mind-mind olyan művek érkeztek be, amelyek különlegesek, szívhez szólóak és nagyszerűek. Nem igazán tudtam volna dönteni, ha csak egy-egy embernek adhatom meg a vendégírás lehetőségét. Így most mindenki vendégíróként remekelhet a Pennán :) Azt nem tudhatom, hogyha több mű is érkezik be és még szorosabb a mezőny, kiket választottam volna (hiszen akkor mindenképp döntenem kellett volna... tizenvalahány vendégírót nem emelhetik ki), de amelyeket olvashattam, biztos voltam benne, hogy egyediek és rendkívüli írások. Mindenképp jutalmaztam volna Penna Galéria lehetőséggel, ha nem is vendégírással az íróját. 
(A mellékelt vendégírói kép a tiétek, melyet díjként elhelyezhettek az oldalatokon... rákattintással lementhető!)

Gratulálok nektek és emailben a hétvége, vagy a jövőhét elején el is küldöm a vendégírói feladatokat, ehhez pedig kérném, hogy ehhez a bejegyzéshez kommentben írjátok meg az elérhetőségeteket vagy írjatok nekem a pennatakezbe@gmail.com címre az itt használt nevetekkel, amellyel az írásotokat is elküldtétek!
Ezt előre is köszönöm! Még egyszer gratulálok, köszönöm az élményt és a történeteket, melyek nagyszerűen párosultak az ünnep hangulatával lélekben, még ha a hó sajnos el is maradt :) Remélem, hogy a jelenlegi feladatra is szívesen alkottok majd!

2 megjegyzés:

Fanni Csepanyi írta...

csepanyifanni@freemail.hu

Heni írta...

henidrevenka@gmail.com

Köszönöm a lehetőséget. :)