2014. július 19., szombat

Mi a Grimm bújt belétek? - Eredményhirdetés


Vendégírók

Helga - Morgó

Micsoda pompa! Ezekben a hatalmas termekben még kisebbnek érzem magam, mint egyébként. Ami nagyon nincs rendjén! Elegem van a lábak közti rohangálásból. Na meg a sok emberből, akik úgy járkálnak fel-alá, mintha bármi közük is lett volna a boldog befejezéshez. Hah! Mit tudnak ők a történtekről? Semmit! Csak élvezik a szerintük jól megérdemelt békéjüket, anélkül, hogy egyáltalán küzdöttek volna érte.
- Hé, gyere már! Ha nem érünk oda időben, nem fogjunk látni őket!
- A lábad járjon, ne a szád! – morogtam oda testvéremnek, aki csak egy lépéssel volt előrébb, mint én. Izgatottságában annyira remegett, hogy páran már meg is kérdezték, nincs e valamilyen rohama. Kíváncsi népség! Remélem, hamar beleöregszenek. [...]

Emily Twinkle - Vérvörös rózsa

A lány törékeny alakja kitűnt az őt körülvevő, érintetlen, ropogós fehér hó közül. Ahogy ott feküdt a földön, szeme lehunyva, olyan volt, mintha aludna. Mintha itt az erdő közepén, a friss hó hideg ölelésében, a magas fenyőfák tüskés karjaiban lelt volna nyugodt, hűvös álomra. Minden egyes porcikája olyan volt, mintha Lucy lett volna: a sötét haja, ahogy szétterült finom arca mellett a hóban, gyönyörű kontrasztot alkotva a talajt vastagon belepő hóval, hófehér, márvány bőre és vékony alakja annyira hasonlítottak rá, hogy már –már azt vártam, mikor nyitja ki fel szemhéját és tekint rám, azokkal a lelkembe látó zöldes barna szemeivel. Felsóhajtottam, tudtam, hogy nem ő, tudtam, hogy nem lehet ő, de annyira hasonlított, hogy nagyon megtévesztett. Csak most, hogy láttam közelebbről, rájöttem, hogy enyhén göndör haja nem olyan sötét, mint azt elsőnek hittem, hogy ajka viszont vörösebb, mint az Lucy –é volt, csak így jöhettem rá, hogy ő tényleg nem az, akire számítottam. [...]


#determinateFB - 21. századi Hamupipőke történet

Lassan sétáltam hazafelé a suliból a nővérem Sabrina mellett. Békésen nézegettem a tájat, miközben ő a körmét reszelgette. Tőlünk úgy hat méterre a mostohahúgunk sétált. Hátra pillantottam rá, és egyből elfogott a jól ismert bűntudat. Magába roskadva rugdosta el az elé kerülő köveket az útból, a fülében pedig fülhallgató volt. Hátközépig érő szőke haját össze-vissza fújta a szél, kék szemei csillogtak a magánytól. Eszméletlenül vékonynak néz ki, megkockáztatom, hogy megközelíti az anorexia veszélyét, de, ami a legfurább, hogy jól áll neki ez az alak. Nem volt rajta smink, de így is sokkal szebb volt Sabrinánál és nálam, pedig mások szerint mi se vagyunk olyan csúnyák. De mi nem büszkélkedünk szőke hajjal, és kék szemmel csupán mindkettőből barnával. Mi maximum a szép, divatos ruháinkkal és sminkünkkel vagyunk többek nála. [...]


Penna Galéria

Xwoman - Hófehérke és a hét törpe (meg a boszorkány)

A fehér ló békésen poroszkált az erdei úton, patakopogása ütemet adott az erdő alapzajának. Zenévé állt össze a madarak csicsergése és a lombsuhogás, a Herceg mégis csak egyvalamit hallott: szerelme békés szuszogását a mellkasán. A lány kicsit bizonytalanul ült – ki tudja, mióta feküdhetett abban az átkozott koporsóban, ezért alig tudta tartani magát –, de élénken figyelő fekete szeme érdeklődve rebbent ide-oda. Ó, mily szép volt a halvány pír a hófehér bőrön!
A Herceg óvatosan belesimított az ébenszín hajzuhatagba, mire a lány hátrapillantott, és vérvörös ajka szégyellős mosolyra húzódott. Tökéletes volt a pillanat, a Herceg azt kívánta, bárcsak örökké tartana… Alig várta, hogy hazaérjen az országába, és megmutassa mindenkinek Hófehérkét, élete szerelmét, akit pusztán a vak véletlen sodort az útjába. Ha nem téved el, ez a szépség még mindig tetszhalott lenne, ő pedig magányos…
A Herceget éles vijjogás szakította ki az ábrándozásból, mire felnézett az égre. Most vette csak észre a fejük felett növekvő felhőgomolyagot, amiből nyolc-tíz vércse alakja bontakozott ki. [...]


Gratulálok mindhármótoknak! Különleges és egyedi történeteket alkottatok, melyek külön-külön is különböző érzelmi és hangulati szinteket jártak be. Nagyszerűek voltak a szemszögek megválasztása, a stílus, ahogy humort csempésztetek a sorok közé... ez leginkább a Hófehérke és a Hamupipőke adaptációnál volt megfigyelhető, viszont a Szépség és a Szörnyeteg átirata hordozta azt a szomorú gondolatot, melyet maga a mese gyökere is megformál... az átok. Köszönöm nektek az élményt, hogy olvashattalak benneteket, hogy pályáztatok a feladatra és színesebbé tettétek az alkotásaitokkal a gyakorlati feladatot!

A mellékelt kép, mint ahogyan eddig is, díjként a tiétek, melyet elhelyezhettek az oldalatokon, s nem utolsó sorban emailben mellékelem nektek a vendégírói feladatot. Ehhez kérném, hogy ehhez a bejegyzéshez, komment formájában adjátok meg az email címeteket vagy írjatok nekem a pennatakezbe@gmail.com címre! 
S természetesen és nem utolsósorban, mindenkinek gratulálok, aki részt vett a feladaton! Remek műveket olvashattunk és örülök, hogy hasonlóan az előző gyakorlatokhoz, ezt is sikeresen zárhattuk, sok-sok nagyszerűen megírt mű által! :)

Még egyszer köszönöm mindenkinek a részvételt és remélem, a jelenlegi feladat is ihletre sarkall benneteket!

5 megjegyzés:

Xwoman írta...

Szia, Szatti!

Köszönöm a különdíjat, a vendégíróknak pedig gratulálok! :D

Anett Monos írta...

Hey Szatti! :)
Nagyon egyetértek a döntéseiddel :)
Puszi: Anett

Névtelen írta...

#determinateFB (telefonon vagyok) Hali! :)) Nagyon köszönöm az e-mail címem: determinate@citromail.hu

Emily Twinkle írta...

Drága Szatti,
nagyon köszönöm, hogy többek között az én művemet választottad és gratulálok mindenkinek, csodás alkotások voltak! :) Az email címem pedig emilytwinkle989@gmail.com
Puszi:Em

Helga írta...

Köszönöm a díjazást!!!! Ilyen feladathoz öröm írni :)))) írtam mailt Szatti, remélem megkaptad :D Én is gratulálok mindenkinek! :)