2014. augusztus 5., kedd

Díj!

Emily Twinkle-nek nagyon szépen köszönöm a díjat, és hogy gondolt rám!

Random-dolgok magamról

Számolva az óramondó időt
S látva, szép nap rút éjbe hogy merül,
Hogy kókad az ibolya nyár előtt,
S ezüst zúzt hogy kap a fekete fürt;
S hogy ejti lombját a sok büszke fa,
Mely alatt nemrég tikkadt nyáj hűsölt,
S hogy hág kévék ravatalaira
A borzas-ősz szakállú nyári zöld, --
Sorsodat nézem, a szépségedét:
Útja a romboló időn visz át,
Hisz mind búcsúzik az édes, a szép,
S hal, oly gyorsan, ahogy mást nőni lát;
S csak gyermeked véd a kaszás Kor ellen,
Hogy dacolj vele, mikor elvisz innen.
/Shakespeare/

 Zeneművészeti egyetemen tanulok 
Szív-desszert: a túró és csokoládé mennyei párosítás
Kedvenc virágom a pipacs
Éppen Marc Levy, Ki nem mondott szavaink című könyvét olvasom

Kérdések

1. Érezted már úgy, hogy a blogolás teherré vált? Ha igen, hogy tetted túl magad rajta (ha túltetted)?
Nem igazán éreztem még ilyesmit. Persze, akadnak pillanatok vagy napok, amikor el vagyok havazva és eszembe jut, hogy áh még a blogon is frissítenem kell vagy dolgom van és ilyenkor mondhatni teher, de mégsem érzem annak. Csak abban a néhány másodpercnyi pillanatban. Amit szeretettel csinálunk, a magunk kedvéért és nem kényszerből, szerintem sosem válik teherré... ha már az, akkor nincs értelme folytatni és energiát beleölni.


2. Ha egy mondatban kellene megfogalmaznod a történeted mondanivalóját, mi lenne az az egy mondat?
Mivel a kérdés kicsit más megközelítésből vonatkozik rám a Penna miatt, úgy válaszolnék, hogy az oldal számomra közösséget jelent. Mondanivalóban egy olyan társaság, világ létezését, amiben én és remélni merem, hogy másik is jól érzik magukat, segítségre, ihletre és önbizalomra találnak. Tudom, hogy vannak hibái az oldalnak, semmi sem tökéletes, bárhogy igyekszünk azzá tenni, de talán ez a legfontosabb... az igyekezet. Megpróbálok mindent megtenni, hogy aki az oldal olvasójává válik érezze, otthonosan érezze magát. Kellemesen egy olyan közösségben, akiket ugyanaz érdekel: az írás és olvasás iránti szeretet.

3. Szeretnél később írással foglalkozni? Ha igen, mire számítasz?
Őszintén, nincsenek ilyen ambícióim. Többször feltették már a kérdést, de én megtaláltam a hivatásom és amiben tudom, hogy működőképes vagyok. Az írás, történetek alkotása pusztán hobbi számomra a magánéletem, mindennapjaim mellett, és szívesen merülök el benne, ha időm engedi, de ennél nagyobb vagy különösebb álmokat nem kergetek vele kapcsolatban. 

4. Miről szeretsz a legjobban írni és miről kevésbé?
Bármiről szívesen írok, amiről van gondolatom vagy úgy érzem, mondandóm van vele kapcsolatban. Talán, ami témában vagy stílusban leginkább közel áll hozzám, az a párbeszéd nélküli jellembemutatás, vagy egy-egy személy életének érzékeltetése, gondolatainak és érzéseinek megfogalmazása. Szeretem aprólékosan kidolgozni a karaktereket... nem túl részletesen, hogy az olvasó halálra unja magát, de szerintem épp olyan fontos a "nem történik semmi érdekes" rész, mint az izgalmakban és fordulatokban bővelkedő jelenetek. A szereplők lelkének mélysége le tud nyűgözni a könyvekben, és ezt igyekszem átvinni a saját írásaimba is.

Köszönöm még egyszer a díjat és akiknek tovább adnám:
(A blogok linkje elérhető a nevükre kattintva)

Kérdéseim

1. Olvastál olyan könyvet, amely meghatározó volt számodra, s úgy érzed, hatással volt a szemléletedre, felfogásodra, érzéseidre? Ha igen, melyik könyv volt az és miért érzed ezt a könyvet fontosnak?
2. Mi a kedvenc hobbid? Emellett van olyan, ami érdekel, de még sosem próbáltad?
3. Van legjobb, blogolással kapcsolatos élményed? Ha igen, meséld el!
4. Mi a célod a blogoddal? Mit szeretnél vele elérni, megvalósítani?

4 megjegyzés:

Vacak írta...

Drága Szatti!

Először is gratulálnék a díjhoz, hiszen megérdemelted.
Másrészről pedig szeretném elmondani, hogy én olvastam mindkét történetes blogod (a Holdtól hajnalig volt életem első blogos olvasmánya), és magabiztosan állítom, hogy kár az emberiségnek, hogy csak hobbinak tartod az írást! :)

Szatti írta...

Nagyon szépen köszönöm Vacak!

(Nos, ilyenkor érzi magát igazán öregnek az ember, hogy már ennyi ideje "ismerjük egymást", de azért jó hallani, hogy valaki a történetes oldalam által is ismer :) )

Köszönöm szépen a kedves szavakat és örülök, hogy itt vagy! Talán, alakulnak majd egyszer másképp is a dolgok, de egyelőre más céljaim vannak és az írás nem szerepel nagyobb tervek között... de egyszer, ki tudja :) Addig is örülök, hogy itt olvashattok és megoszthatom veletek mindezt!

Dorothy Large írta...

Drága Szatti!

Nagyon köszönöm a díjat, hatalmas megtiszteltetés! S hogy hozzászóljak az előttem szóló témához, én is olvastam a Holdtól hajnalig című regényedet, s a blog megtalálása után döntöttem úgy, hogy én is megpróbálkozok egyel!:)

Ölel,
Dorothy L.

Szatti írta...

Köszönöm neked is Dorothy! Az pedig külön megtisztelő és örülök, hogy tudtalak inspirálni... kivételes és egyedi az oldalad, mindenképp megérte belevágnod! :) Puszi és szép napot neked!