2014. augusztus 30., szombat

Lana - Két oldal - Penna Galéria


Két oldal - avagy belülről rohadt alma


Az Emberek

Valójában szerintem jó dolgunk van, nekünk embereknek. 
Panaszkodhatunk, hogy már most nincsen semmi a rendjén, hogy ki fogunk halni, és hogy régebben minden jobb volt, de hát emberek, igazából mi tettük tönkre a Földet! 
Minden egyes kocsi amibe beülünk, mind egyes olajgyár amit építünk, és minden egyes nap, amikor a fölhalmozott ételek közül válogatunk, minden egyes nap jól érezzük magunkat. Hisz ki nem szereti az agyon sózott, mű, McDonald's burgonyát? Hisz kinek nem esik jól az, ha egy fáradt nap után, a elmerülhet a több liter meleg vízbe és megfürödhet? 
A szegényeknek! És ők mért is fontosak? 
Pusztítjuk a levegőt, a vizet, a talajt, a fényt, no meg a bolygót! Meg fogunk halni, és eltűnünk. Ez vár ránk tudjuk. De ha ez vár minket, legalább boldogan haljunk meg!
Panaszkodjunk vagy éljünk?! 
Éljünk ameddig tudunk, és csak magunkra figyeljünk! 


A Föld

Mindenki azt hiszi milyen jó dolog Földnek lenni, de valójában ez nem igaz.
Minden nap forogni, forogni, körbe-körbe. Minden nap elviselni, nem élni, csak nézni, védelmezni. Az emberek bántalmazása, szennyezése, minden ami bennem van, csak pusztít. Elvárják tőlem, hogy szép legyek, de soha senki nem mond egy jó szót. Azt mondják csodálatos vagyok, de közben állandóan szidalmaznak, sértegetnek.
És ha ez még nem is lenne elég!
Azt akarják, hogy állandóan talpon legyek, hogy ne álljak le, mindig csak forogjak. Mindenki élvezi az életet, cigizik, drogozik, piál. A szegényeket beskatulyázzák, és amikor meghalnak, azt nem nevezik gyilkosságnak. Én befogadom őket, hisz ez is én vagyok, a porlasztó Föld. 
Az emberek pusztítanak, és én elfáradtam. Elfáradtam a jóban, a rosszban, a végtelen hosszú időbe, az állandó forgásba. Elfáradtam, és lassacskán elhalványulok. Fáj mindenem, és rosszul érzem magam.
El fogok tűnni, az emberek is eltűnnek.
Azok akik annyit fejlődtek, mozogtak, alkottak, építettek. Most mégis elfelejtettek engem, és hagyják, hogy szépen lassan elvérezzek, mint egy szenvedő állat.
Fáradt vagyok.
Aludni szeretnék.

Nincsenek megjegyzések: