2015. január 29., csütörtök

Vendégírónk, Aniie gondolatai - Novellákról

Sokat gondolkoztam, hogyan is kezdjem el. Mit is írhatnék? A novellák, novellák, írók írják, olvasók olvassák őket. De végül arra jutottam, hogy mindegy mit írok. Hogy mért? Nos, a novellák is elkezdődnek valahol, nem? Mindennek van kezdete, mindegy, hogy mi, mert a fontos, az maga a mű. Nem tartom magamat tapasztalt írónak. Fiatal vagyok mind az életben, mind az írásban. Ugyanakkor… Úgy gondolom, az íráshoz nem feltétlen szükségeltetik tapasztalat, életkor vagy kretívitás. Ragadj lapot, tollat, és írj! Mindegy miről, mindegy, hogy mit, mindegy hogy hogyan. Mert minden mű magába foglalja az íróját. Bármi, amit olvasol, kiálltja, hogy „Ez vagyok én, láss meg engem ezen keresztül!”, mint egy tükör, amiben a pontos másod kacsint vissza rád. Lehet két oldal, vagy ötven. A lényeg ugyanaz: emberi lélek, gondolatok, életszemlélet papírra vetve, figyelmet keltve. A novellát csak az irodalmi követelmény szabja azzá, ami, igazából olyan, mint minden írott oldalunk, csak rövidebb, s több benne a lényeg, kevesebb a körítés. 
Igazából nem lehet hibázni. Mások az ízlések. Valami nem tetszhet mindenkinek, vagy nem utálhatja mindenki. Az emberek többsége általában más véleményen van. Itt csak maximum az irodalmi szabályokat lehet áthágni. Minél több ember olvassa, kedveli a művet, annál jobb a novella, rossz novella pedig nem létezik, ugyanis minimum egy ember, mindig kedvelni fogja, az pedig már győzelemnek könyvelhető el. Ettől függetlenül, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja meg. Akinek tetszik, vagy élvezi az írást, annak azt üzenem, hogy ne hagyja abba. S ha olyan olvassa e pár sort, akinek szavai már emberekhez értek el, annak csak kívánni tudom, hogy vegye észre, mekkora nagy mázlista, hogy oly sokan megértik.

Ezek az én gondolataim. Engem tükröz. Mi a te tükörképed?

1 megjegyzés:

Piper írta...

Nagyon tetszett a szóhasználatod és a gondolataid, és egyet is tudok érteni velük. Örülök, hogy olvashattam, mert "szólt hozzám", megérintett, és elgondolkodtatott.