2015. március 2., hétfő

Liebster Award


Hálásan köszönöm a díjat: Dórinak, a Tipegő Zombi blog írójának

Szabályok:
1. Írj 10 dolgot magadról!
2. Válaszolj 10 kérdésre!
3. Tegyél fel 10 kérdést!
4. Küldd tovább 10 embernek!

Tíz dolog magamról (mindig nehéz összeszednem, aztán a végére mégis belelendülök)

1. Jelenleg Az engedelmesség naplóját olvasom.
2. Kedvencem az étcsoki.
3. Leginkább antikváriumba szeretek járni, mert igazi különlegességekre bukkanhatok. Szeretem, amikor egy-egy könyvben még az előző tulajdonos kézírását is láthatom, egy-egy feljegyzett gondolatot és jó érzés, hogy ismeretlenül ismerhetem kicsit.
4. Nagyon szeretek teázni, szeretem az egzotikus, különleges ízeket.
5. Néha eljátszom a gondolattal, hogy könyvesboltot vezetek. Természetesen, működne a hagyományos vásárlás, vevők jönnek és mennek, nézelődnek vagy éppen könyvvel távoznak, de lenne egy olyan sarok is, ahol tucatnyi ingyenes könyv lenne és bárki beülhetne olvasgatni. Éppen van egy üres félórája, és megpihenhetne a könyvek között. Valamint, tuti lenne egy üvegbúra alatt házi készítésű muffin is és mellé tea is, amivel kedveskednék, leginkább a beülő és megpihenő vendégeknek, olvasóknak, de persze a vásárlóknak is, ha ínyencséget is szeretnének a könyvcsemege mellé. Továbbá szívesen tartanék hetente egyszer kreatív szakköröket, ahol lehetne beszélgetni az írásról, esetleg ott helyben lehetne megoldani gyakorlati feladatokat és családias, barátságos körben hódolhatnánk az írás művészetének. S akár gyerekeknek is szívesen tartanék felolvasó délutánokat. 
6. Imádom, hogy ősszel és tavasszal még/már nincs annyira, borzongatóan hideg, de jólesik sálat kötni a nyakamba, csak mert passzol az aznapi hangulatomhoz vagy a rajtam lévő színekhez.
7. Jelenleg a The Vampire Diaries, The 100 és a Pretty Little Liars sorozatokat nézem. Bár ez is éppen évadfüggő, mi megy éppen vagy mi nincs már. Imádtam a True Blood-ot, vagy a Fringe sorozatot, vagy nagy mániám volt egy időben a Dexter és a The Walking Dead... ez utóbbival, inkább lemaradtam. Jó lenne megint elkezdeni.
8. Ha valami összefüggőt álmodok, aminek egyes részleteibe belekapaszkodhatok, szívesen utána nézek álmoskönyvben a jelentésüknek. Nem mondom, hogy mindenképp hiszek benne, de voltak már érdekességek, amik igenis, beváltak. 
9. Kiskoromban régész, csillagász vagy orvos szerettem volna lenni... ehhez képest, egész távoli szakmát választottam a zeneművészettel :)
10. És egy zene, amit sosem fogok megunni... ez a csengőhangom, és épp hívtak, aztán jééé... már tudtam is, mi lesz a tizedik dolog magamról :) https://www.youtube.com/watch?v=MwpMEbgC7DA


Dóri kérdéseire adott válaszaim

1. Idézet egy borús napra
Van egy hely a szívben, amit sosem fognak betölteni... egy űr. Jobban érezzük, mint valaha. Van egy hely a szívben, amit sosem fognak betölteni... s mi csak várunk... és várunk... abban az űrben.” 

2. Idézet, ami téged a legjobban kifejez.
"Az öröm gyakran nevetéssel párosul, míg a fájdalom néha könnyekkel... de egy szív darabokra hullása hangtalan. Csendes. Olyan hirtelen és olyan halkan történik, hogy akár észrevehetetlen is lehetne. De akkor miért is érzem, és miért fáj annyira mélyen? Talán mert senki nem érzi ugyanúgy, ahogyan én."

3. Idézet, ami a legjobb barátodra a legjobban illik.
"Jobb lett volna, ha ugyanabban az időben jössz. Ha, teszem azt, délután négykor érkezel, már három órakor elkezdek boldog lenni. Amint halad az idő, egyre boldogabb leszek. Négy órakor már izgulok és nyugtalankodom; felfedezem a boldogság árát! De ha meghatározatlan időben, bármikor jössz, sohasem fogom tudni, melyik órában öltöztessem ünneplőbe a szívemet..." 

4. Idézet, amit az ellenlábasaidnak mondanál.
"Néha a kimondott szavak súlya sokkal nagyobb, mint amilyenre értékeljük. Néha sokkal mélyebbek, mint azt valójában gondolnánk... s néha képtelenek vagyunk irányítani azt az erőt, amelyet felszabadított."

5. Idézet egy vidám napra.
Hallottam a szívem dobbanását. Hallottam mindenki szívét. Hallottam az emberi zajt, amit ott ülve hallattunk. Senki sem mozdult... még akkor sem, amikor elsötétült a szoba.

6. Idézet egy unalmas/fárasztó nap margójára.
"Néha nem tudom, mi az álom és mi a valóság. A valóságot csak álmodom és igazából az álmaim azok, amelyben tényleg élek?"
7. Idézet, ami az életedre illik.
"A művészet egy nyílt tükör, amelybe bárki belenézhet... bárki, de amint elfordítjuk a tekintetünket, más emberként lépünk tovább, más emberként nézünk a világra. Mássá válik minden a szemünkben."

8. Idézet, amivel nem értesz egyet.
"Én az akarok lenni, aminek Maga akar engem."

9. Idézet a kedvenc könyvedből.
"Fogtuk egymás kezét, míg mentünk az élet mézeskalács ösvényén, ujjainkból vér csöpögött. Boszorkányokkal táncoltunk, szörnyekkel csókolóztunk. Jégviráglányokká változtattuk magunkat, és amikor megpróbált elmenni, visszahúztam a hóba, mert féltem egyedül.

10. Idézet a kedvenc filmedből. (nem kedvenc filmem, de egy szeretett filmes idézetem)
"Mikor szeretünk valakit, bár hosszú éveken át szerettük, úgy ellustulunk, azt gondoljuk, a másik úgy is tudja. Úgyhogy nem mondjuk annyiszor, nem mutatjuk annyira. De mikor tudjuk, hogy elveszítjük, hiába mondanánk, nem lesz aki hallja."

Az én kérdéseim nektek 

1. Kedvenc/ egy szeretett könyved tanulságos idézete?
2. Egy zene a borúsabb napokra?
3. Hely, ahová egyszer szívesen elutaznál. Miért?
4. Jellegzetes és egyedi szokás, ami olyan nagyon Te vagy!
5. Tárgy, amihez régóta ragaszkodsz. Miért?
6. Legrosszabb könyv, amit olvastál?
7. Mit jelent számodra az írás, egy szóval jellemezve?
8. Kívánság, ami teljesült az életedben?
9. Hobbi, amit az íráson kívül szívesen művelsz?
10. Gyengeséged, negatív tulajdonságod, amin szívesen változtatnál?

Jelöltjeim

1 megjegyzés:

Tipegő Zombi írta...

Az antikváriumokban leginkább a tömör könyvillatot szeretem. Hasonló bolton már én is gondolkodtam, és életemben egyszer voltam a Ponyvaregény nevű helyen, és ott volt egy fal, tele könyvekkel, hogy ameddig várok a rendelt ételre, olvashattam őket. Élmény volt.
Te is jó idézeteket gyűjtöttél össze, tetszettek. Köszönöm, hogy kitöltötted! :)