2015. május 31., vasárnap

Interjú velem az It's a metaphor oldalán! :)

Sziasztok!
Ahogy megígértem visszatérő bejegyzésként egy igazán különleges helyzetet hozok a blog életébe. Kivételesen nem közvetlen könyvekkel kapcsolatos témáról fogunk beszélni, azaz de csak másképp.
Mert hogy mi is az a Le a pennával? Ha két szót kéne rá mondani én azt mondanám: virtuális könyvtár.



Mikor rátaláltam erre a virtuális könyvtárra az még a Pennát a kézbe! oldalon működött, mint a blog egy kis része, a könyvek pedig még fel voltak töltve, és onnan lehetett elérni. Az egész túlnőtte magát és így jött létre a Le a pennával!, ahol a könyvek összeszedettebben, e-mailben kérhetőek, a könyvespolcon kívül pedig nagyobb szerep jut az olvasók véleményére is, amiből párat olvashattok is majd a bejegyzés során. Egyre több könyv is lesz az oldalon, ahogyan kezdi magát kiépíteni az egészet és nem mellesleg könyvkérésünkkel is nyugodtan fordulhatunk Szattihoz, a szerkesztőhöz.
Mindezek mellett mit tartok még az oldal előnyének? Egyediség. Összeszedettség. Barátságosság.

A könyvek külön-külön is megtalálhatóak a neten, de az ötlet, az összegyűjtés szerintem rendkívül kreatív dolog, így nemhogy megtaláljuk a keresett könyvet, de még újakat is meglelhetünk.
És pont ez az összegyűjtés adja az oldal összeszedettségét is. A könyvespolcon, akárcsak a könyvtárban ABC sorrendbe vannak rendezve a könyvek, így könnyebb válogatni, az új könyvekről pedig külön bejegyzés jelenik meg a főoldalon, így értesítve a tagokat az újdonságokról.
Mi lehet barátságosabb körülmény annál, hogy az ember elmondhatja a véleményét, kérhet és kaphat? Hát kell ennél több? (nem)
És ha mindez nem lenne elég, nem csak magyarra lefordított könyvek, hanem angol nyelvűek is vannak az oldalon, sőt magyar szerzők által írottak is, amiknek a listáját e-mailben lehet elkérni. Az elolvasott könyvekről véleményünket is megoszthatjuk, az megjelenik az oldalon, ezáltal is részesei lehetünk annak.



Szatti néven több éve működök blogkörben, körülbelül 2007 óta. Eleinte történetekkel foglalkoztam és ezeket publikáltam, majd fokozatosan átváltottam a novellák, versek, és elmélkedések írására. Történeteket továbbra is írok, van jó néhány megkezdett ötletem, de leginkább csak magamnak vezetem őket, ha időm és az ihlet engedi. A való életben semmi közöm nincs szakmailag az íráshoz. Többen is úgy gondolnak rám - a visszajelzések alapján -, hogy irodalom szakos hallgató lehetek vagy hasonlóval foglalkozhatom, de igazából nagyon is távol áll tőlem. Mindössze hobbiként művelem az írást és elhelyezkedni vagy érvényesülni nem szeretnék vele. Mondhatni az életcélomat már megtaláltam, mégpedig a zenei életben. Zongorát és zeneelméletet tanulok párhuzamosan a Miskolci Egyetemen, s ez utóbbiból jelenleg a napokban diplomázom. Amelyben talán megnyilvánul, hogy szívesen foglalkozok írással a szabadidőmben, hogy több alkalommal is jelentek meg cikkeim az egyetemes újságban vagy készítettem élménybeszámolót egy-egy egyetem által szervezett, külföldi út kapcsán. 

Mikor elkezdted mire számítottál?



Őszintén, eleinte azt hittem, hogy mindez működésképtelen lesz! Elég nehézkesen indult a blog élete, mivel legelőször privát módon akartam működtetni, és egy zárt olvasói közösséget szerettem volna létrehozni meghívás által, de aztán ezt az ötletet mégis el kellett vetnem. Ez volt az egyik nagyobb probléma, ami a blog beindulását akadályozta, a másik pedig, hogy az oldalon látható Könyvespolc - sokan szerintem emlékeznek, akik a kezdetektől követik az oldalt -, a Pennát a kézbe oldalán volt elérhető menüpont formájában. Akkor még nem rendelkeztem ennyi könyvvel és bőven elég volt ott működtetnem ezt a dolgot. Aztán, ahogy egyre többen igényeltek könyveket, szűknek éreztem, hogy mindössze egyetlen menüpontban férjenek el a könyvek. Szerettem volna ajánlókat feltenni, kategorizálni témák szerint és mindezt a menüpont, nem tette elérhetővé. Sokára szántam rá magam, de végül átemeltem az egész tartalmat egy külön oldalra. Célirányosan alakítottam ki a blog sablonját, már a fejeben élt a kép, hogy mit is szeretnék kihozni és körülbelül egy lét leforgása alatt megtöltöttem annyi tartalommal, amennyivel megnyithattam a blog kapuit.

"Szeretném megköszönni, hogy olyan kitartóan és igényesen vezeted ezt a blogot. 

Könyveket keresve találtam rá,és már a neve is nagyon tetszett. Amikor tovább böngésztem sok érdekességet, és izgalmas írást találtam amiket olyan szívesen olvasok. 

És természetesen szeretném megköszönni a könyveket amiket tőled kaptam. 

Az oldalad átgondolt rendszerezett, és gyönyörű." Edina



Kezdetben (még a könyvkérések előtt) hogy döntötted el milyen könyveket teszel fel a blogra? 



Ha kezdetekről van szó, akkor oda ugranék vissza, hogy miképpen is kezdtem egyáltalán könyvekkel foglalkozni a Penna oldalán. Amíg lelkes könyvesboltjáró voltam, nem is gyűjtöttem e-book formában könyveket. Majd, ahogy csatlakoztam a Kindle tulajdonosok táborához és felfedeztem, hogy mennyi előny is származik egy ilyen kis készülék birtoklásából, egyre több helyen kezdtem vadászni e-book könyvek után. Eleinte csak magamnak gyűjtögettem őket, főleg olyan témában, melyek engem foglalkoztattak. Az ötlet, hogy a Pennát a kézbe oldalán, Könyvespolc formájában elérhetővé tegyem ezeket a könyveket, csak sokkal később jött. Amint létrehoztam ezt a menüpontot az oldalon, egyértelmű volt számomra, hogy innentől nem csak magamnak gyűjtök, hanem az olvasóknak is, így szinte a menüpont kialakításával párhuzamosan adtam lehetőséget arra, hogy az olvasók a kéréseikkel kifejezhessék az igényeiket és hogy mit olvasnának szívesen! Jelenleg, most is erre építem a könyvtár folyamatos kialakítását, az olvasók igényeire, de mindemellett szívesen hozok olyan könyveket, amelyek engem foglalkoztatnak és lehetséges, hogy másoknak is felkeltem vele az érdeklődését!

Mi motivál leginkább? 

Erre egyértelmű a válasz: az olvasók véleményei! Az oldalon még csak egy hete működtetem a Vendégkönyv lehetőséget, ahol elmondhatják az olvasók a tapasztalataikat és a véleményüket, de emailben az oldal működése óta rengeteg pozitív visszajelzést kapok azzal kapcsolatban, hogy mennyire eredményesnek, hasznosnak és jónak tartják az oldal célját, továbbá annak lehetőségeit! Leginkább ez ösztönöz arra, hogy mindezt fenntartsam és működtessem.

"Nap, mint nap hálát adok azért, hogy rá bukkantam erre az oldalra. 
Mindig találok valami érdekeset, valami újat, amin el lehet csemegézni és az, hogy van lehetőség könyveket véleményezni, az számomra fenomenális. 

Az oldal attraktív, magával ragadó, folyton újuló és minden könnyen megtalálható. A legjobb -igen, még mindig van mit tetézni -, hogy be vonja az olvasókat is vagy chat formájában vagy a Fórumon keresztül vagy éppen kikéri a véleményeket." Brukú


Mit tartasz a blog erényének? Mi az ami kedvez a blognak és ami miatt ekkora sikere van?



Leginkább a könyvek elérhetősége a fő erény. Ha csak könyvajánlással- és véleményezéssel foglalkoznék, valószínűleg nem lenne ennyire működésképes, hiszen tucatnyi ilyen oldal létezik blogkörön belül. Lehetséges, hogy működne abban a formában is, hiszen ha az ember képes megütni egy egyedi hangot, akkor a legáltalánosabb dologból is ki lehet hozni valami nagyszerűt, de én eleve nem ezzel a céllal hoztam létre az oldalt. A visszajelzések alapján elmondhatom, hogy nagyon sokan olvasnak e-book készüléken, számítógépen vagy telefonon is. Amíg nem készítettem mindennek külön oldalt, nem is éreztem ennyire szükségszerűnek ezt a dolgot. Naponta húsz-harminc emailt kapok könyvkéréssel kapcsolatban és ez egy átlagos nap, de amikor olyan újdonságot hozok, amelyet már nagyon sokan vártak, akkor ez a szám jobban megugrik. A sikere talán abban áll, hogy más könyves oldalakkal ellentétben, ahol kritika és véleményezés olvasható egy-egy könyvről, én elérhetővé is teszem. Nem olyan formában, hogy letölthető lenne, hanem emailben való elkérés által, amit sokkal személyesebbnek és igényesebbnek érzek. Persze mondhatnánk erre, hogy már csak maga a dolog is, hogy könyvek elérhetőek az interneten, nem éppen könyvesbolt-barát dolog, de ha ezt a lehetőség már adott, miért ne használjuk ki?! 
Összegezve tehát, ami kedvez az oldal működésének, az leginkább ez a kezdeményezés, hogy a Könyvespolcról bármi elkérhető tőlem, feltétel vagy kötelezettség nélkül. Szívesen segítek mindenkinek, aki az oldalra téved és nekem tökéletesen elég visszajelzés, hogy egy olvasónak örömet okozhattam azzal, hogy megszereztem az általa annyit keresett könyvet!


Melyik típusba tartozol: aki célokat tűz ki vagy aki inkább sodródik az árral? 



Nos, szerintem ez helyzetfüggő. Szeretek előre tervezni és tudatosan felépíteni a blog struktúráját, de néha a spontaneitás ad lehetőséget arra, hogy valami egyszerű, de nagyszerű dolgot létrehozhassunk. Fontos, hogy odafigyeljünk a blog működésére, az olvasók véleményeire és visszajelzéseire, melyek megmutathatják azokat az igényeket és lehetőségeket, melyekre szükség lehet az oldalon. 


Mik a terveid a bloggal a jövőre nézve? 



Ahogy mondják, semmi sem tart örökké, viszont egyelőre hosszútávon szeretném működtetni ezt a dolgot, s remélhetőleg, nem adódik semmiféle akadály, mely mindezt meghiúsítaná. Én megteszek mindent, hogy eleget tegyek az olvasók igényeinek és kéréseinek, továbbra is újabb és újabb könyvekkel bővítem majd a Könyvespolc tartalmát és amíg mi írók és olvasók hódolunk az olvasásnak, addig ez az oldal is tovább létezhet! 

"Egészen véletlenül akadtam a könyvkeresések közben az oldaladra. Nekem nagyon sok sok örömet és szórakozást adtál az elmúlt évben, Rengeteg időm van az olvasásra, és így a legjobb és legolcsóbb és a legtartalmasabb időtöltésem.(közel a 70-hez) Mindenevő vagyok a könyvek világában, ami éppen megtetszik azt veszem le a virtuális polcról és olvasom reggelig  Nagyon hálás vagyok,és köszönöm, hogy vagy. Kívánom, hogy ezt a sok örömet sokszorosan kapjad vissza az élettől." Gné Márti

Az eredeti bejegyzés megtekinthető az It's a metaphor oldalán!
A cikket hálásan köszönöm Annának! :)

Nincsenek megjegyzések: