2015. október 31., szombat

Díj - Dorothy Blog Award


Szabályok

1. Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad! 
2. Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad! 
3. Írj 12 dolgot az illető blogjáról!
4. Írj 12 dolgot a saját blogodról!
5. Válaszolj 12 kérdésre! 
6. Tegyél fel 12 kérdést a blogoddal kapcsolatban! 
7. Kommentelj annak a blogján egy fejezethez/bejegyzéshez, akitől kaptad, hiszen mindenkinek jól esik a visszajelzés. Ez lehet kritika, vélemény, a lényeg, hogy építő jellegű legyen! 
8. Cseréljetek linket! 
9. Küldd tovább 12 embernek a díjat!
10. Tedd ki a plecsnit jól látható helyre, úgy, hogy az én blogomhoz vezessen!


12 dolog az Én blogomról

- a blog 2011. február 8-án nyitotta meg kapuit az olvasók előtt
- eleinte Mézes Csili szerkesztette, majd társ-és később főszerkesztővé váltam
- több, mint három éve már egyedül szerkesztem
- régebben létezett egy társoldal, mely tartalmában hasonlított a Penna Könyvtárhoz
- a jelenlegivel együtt, 99 gyakorlati feladatra került sor az eddigi évek alatt
- a legsikeresebb feladatok mindig képalkotásra érkeznek be
- sok írót segítek emailben a műveik, regényeik véleményezésében
- az oldal több írónak is önbizalmat adott, továbbá segített elindulni/fejlődni az írásban
- az eltelt öt év során ez a második design az oldalon... az előző kék színvilággal rendelkezett
- a háttért, a fejlécképet és az oldal megjelenését is én szerkesztettem
- a bejegyzéssorozatok közül a Helyzetjelentéseket olvassátok el a legtöbben
- a blog által több író-barátot is szereztem, amiért nagyon-nagyon hálás vagyok!

Köszönöm a díjat nekik:


Mindhárom írónak nagyon szépen köszönöm a lehetőséget! Tiziano és Dona oldalának tekintetében elmondhatom, hogy nagyon ízléses, látványos és szép megjelenésű... Lilla oldalánál éreztem, hogy talán még kicsit kezdetleges és lehetne finomítani, csinosítani, hogy sokkal látványosabb lehessen! Akár egy mutatós háttér is sokat dobna rajta, mert amúgy a tartalom és az elrendezés rendben van! még egyszer köszönöm és sok sikert kívánok az oldalatok további működéséhez!


12 kérdés azoktól, akiktől a díjat kaptam
(mivel három író is jutalmazott vele, így összeválogattam egy listát az általuk feltett kérdésekből)

1. Kit tartasz a legjobb kritika írónak, és miért?
Szeretem Gigi véleményeit. Nem látogatom rendszeresen, de ha kíváncsi vagyok egy-egy könyvvel kapcsolatban kritikára, értékelésre, akkor elsőként mindig hozzá nézek be. 


2. Naponta körülbelül hány órát töltesz számítógép/laptop előtt blogolással?
Attól függ, hogyan alakul az aznap. Általában csak estére foglalkozok a blogos teendőkkel, de amikor hétvége van, akkor sokkal jobban jut időm ilyesmire. Igyekszem úgy beosztani, hogy eleget tegyek a kötelezettségeimnek (család, munka, stb), és hogy élni tudjak a hobbijaimnak is.

3. Honnan tudsz ihletet meríteni? 
Szeretek nyitottan élni és figyelni a mindennapi történésekre. Ihletet adhat egy utazás, de akár a szimpla mosogatással töltött idő is. Nem az a lényeg, hogy mit csinálunk vagy hol vagyunk éppen, mert az ihlet megszerzéséhez nyugalom szükséges és ennek tekintetében, lényegtelen a hely, az idő vagy az egyéb körülmények. Ha adott a nyugalom, akkor megtalálja az embert az ihlet is és nincs szükség rá, hogy foggal-körömmel küzdjünk érte. 

4. Mik a kedvenc könyveid/történeteid?
Nagyon szeretem Neil Gaiman és Torey Hayden könyveit, ha pedig kedvenc történet, akkor Laurie Hale Anderson Jégviráglányok könyvét tudnám kiemelni.

5. Ki a kedvenc íród?
Nincs igazán kedvenc íróm, csak szívemnek kedves alkotók, akik esetleg kitűnnek a sokaságból. Ilyen például Stephen King, Maggie Stiefvater, Dan Wells, Peter Freund vagy az előző pontban említett írók.

6. Mi a kedvenc állatod?
A róka.

7. Mi a kedvenc ihlet adó oldalad/filmed/dalod?
Nem az ihletet adó kifejezést használnám, de különösen felnézek Dorothy munkásságára és műveire. Kivételes versek az alkotásai, és örömmel nézek be hozzá olvasgatni, ha van időm.

8. Miért szeretsz írni?
Úgy gondolok az írásra, mint a zenére, ami ugyanúgy a mindennapjaim része. Akárcsak a zenével, az írással is mondani akarunk valamit. Kifejezni, közölni, éreztetni és csak akkor, ha valóban van mondanivalónk. Az üres szavaknak nincs helye a művészetben. Ha van tartalom, gondolat, akkor egyszerűen leírom és megörökítem úgy, ahogyan a legjobbnak látom, és ahogyan a legjobban vissza tudom adni úgy, ahogyan elképzelem. Ha pedig mindez olvasókra is talál, plusz siker.

9. Mit akarsz elérni a blogoddal?
A blog elsődleges célja mindig is az volt, hogy az olvasók bátorságot és megerősítést kaphassanak abban, amit szeretnek. Minden bejegyzéssel ezt az irányvonalat szeretném hangsúlyozni, és azt a gondolatot szeretném átadni, hogy írni mindenki tud és minden írás kivételes a maga módján. Nincs rossz alkotás, csak különböző ízlés. Remélem, hogy ezt az alapgondolatot érzik az itt jelenlévő írók is, és hogy sikerül megtartani a jövőben ezt az elképzelést.

10. Ha nehéz helyzetbe szorulsz, akkor kire számíthatsz?
A családomra és a barátaimra.

 11. Abbahagytál már egy blogot?
Igen, volt már rá példa. Elég sok elkezdett történet pihen a laptopom egy-két mappájában, és ezeket vagy csak elkezdtem, vagy elég sokáig írtam, ellenben mégsem fejeztem be. Ezek mind-mind időhiány miatt szakadtak meg, de remélem, hogy egyszer sikerül pontot tennem a végükre és kész alkotássá formálnom őket.

 12. A blogod címe miért pont ez?
Méze Csili választotta ezt az elnevezést. Amikor csatlakoztam az oldalhoz, már ezzel a névvel rendelkezett, viszont ebben a formában a szívemhez nőtt és sosem gondoltam rá, hogy bármikor is megváltoztassam. Ez hozzátartozik az oldalhoz. A cím magát az oldalt jelenti, és talán abban rejlik a jelentése, ami a blog célját is magába foglalja: az írás szeretetét és a késztetést, hogy műveljük az írást.


12 kérdés Tőlem azokhoz, akiknek a díjat adom

1. Mesélj egy írással kapcsolatos sikerélményedről!
2. Mely műfajok állnak hozzád legközelebb? Milyen témában alkotsz szívesen?
3. Mi a célod a blogoddal? Miért hoztad létre?
4. Baráti köröd és/vagy családtagjaid tudják, hogy írással foglalkozol? Mi a véleményük az írásaidról? Támogatnak téged?
5. Mi segít téged az írásban? Vannak bevált praktikád, amik átlendítenek egy-egy ihlethiányos időszakon?
6. Van-e olyan hely/könyv/film/zene/személyes élmény, ami inspirált téged egy alkotásodra? Ha igen, mesélj erről!
7. Vettél már részt pályázaton? Ha igen, mik voltak a tapasztalataid és melyik alkotásoddal pályáztál?
8. Milyen oldalt/oldalakat olvasol rendszeresen?
9. Gondolkoztál-e már másik oldal létrehozásán? Ha igen, milyen témában?
10. Ha negatív kritikát kapsz, építő jelleggel tekintesz rá vagy kedvedet szegi?
11. Kedvenc könyv/író?
12. Használsz írói álnevet? Ha igen, miért erre esett a választásod? Ha pedig nincs, esetleg mi lenne az?

S akiknek tovább szeretném adni a díjat

Köszönöm a díjjal kapcsolatos lehetőséget!

5 megjegyzés:

Andi írta...

Drága Szatti!

Nagyon szépen köszönöm a díjat, már töltögetem. :D

Szatti írta...

Van mit... először én azt sem tudtam, merre induljak vele :D de aztán bele lehet jönni! Köszönöm az ajánlódat, jártam nálad és köszönöm, amit rólam és a Pennáról írtál! :)

Emma W. írta...

Kedves Szatti!

Köszönöm szépen a díjat, nagyon megtisztelő! Amint lesz időm, ki fogom tölteni!

Ölel téged: Emma W.

Andi írta...

Igen, volt mit. :) Legalább másfél órámba telt, de végeztem vele. :D
A zajánlást pedig igazán nincs mit, megérdemled. :)

Monos Anett írta...

Drága! :3 Köszönöm, hogy gondoltál rám <3
Puszi: Anett