2016. január 20., szerda

Penna Könyvtár bezárása



A bejegyzés a Penna Könyvtár oldalán volt olvasható, melyet most mások kérésére itt is megosztok! Az alábbi szöveget teljes egészében másoltam, mindössze időkön változtattam, hiszen már nem jelenről beszélünk... a bejegyzésben megtalálhatjátok az ajánlott oldalakat, linkeket, és mindenekelőtt, választ kaphattok a döntésemre, akinek még újdonság lenne ez a hír!

Sajnálattal kell közölnöm, hogy a Penna Könyvtár blogomat a napokban bezártam! Mindez nem vicc, nem is egy meggondolatlan döntés, és teljes komolysággal mondom. Az okaim sok mindenből állnak, viszont a legnyomósabb az, hogy a munkám mellett kevesebb időm fog jutni a továbbiakban a blogolásra, és ennek értelmében kénytelen voltam valaminél meghúzni a határt. A választásom pedig a könyves oldalra esett. A Pennát a kézbe oldalamat vinni szeretném továbbra is, arra sokkal jobban jut időm, hiszen nem frissítem naponta. Másrészt pedig közelebb is áll hozzám, hiszen már hatodik éve vezetem. Úgyhogy, aki követ itt (is), az továbbra is megtalál és talán még aktívabban jelen leszek, hiszen egy nagy "teherrel" könnyebbülök. A Penna Könyvtár a Pennával ellentétben, folyamatosan élt a háttérben, még ha egy-egy újdonság kupac között el is telt néhány nap, így ennek a kivitelezése mindig is nagyobb munka volt nekem. Napiasan több, mint ötven levélre kellett válaszolnom, s olykor nem volt elég a rendszerüzenet, hiszen személyes kérésekkel és egyéni kérdésekkel is fordultatok hozzám, amelyek nem egy percet vettek igénybe. Már éreztem ezt a terhet az utóbbi hónapokban, hetekben, de úgy gondoltam, hogy hozzászokok majd, alkalmazkodom és tudom ugyanazt a színvonalat hozni, amit eddig.
A munkám viszont közbeszólt és többet kellett vállalnom. Mindezt egy cseppet sem bánom, hiszen előrébb juthatok, jobban érvényesülhetek és sikeresebb lehetek az életem ezen területén, ez viszont azt jelenti, hogy jobban be kell osztanom az időmet és mérlegelnem kellett, mi fér bele és mi nem.
A másik pedig, ami tovább (sajnos) tovább erősítette ezt a döntésemet, az maguk az emailek. Én toleráns, segítőkész embernek tartom magam, igyekszem mindig mindenkihez jóhiszeműen fordulni, viszont a megannyi kedves és hálás olvasó mellett voltak olyan könyvet kérő személyek, akiknél sokszor úgy érzem, hogy kezd betelni az a bizonyos pohár, és több bosszúságot okoz a könyvküldések kivitelezése, mint örömet. Biztosan ismeritek azt a helyzetet, amikor az ember a kisujját adja és a másiknak az egész karja kell... sokszor ilyen érzésem volt egy-egy emailnél, ahol mintha emberszámba se véve, tiszteletlenséget, figyelmetlenséget és türelmetlenséget kaptam, az a tipikus "hogyan húzzunk le még több bőrt a másikról", holott én nem úgy álltam a másikhoz. Nekem pedig, miért is kellene mindezt lenyelnem?
...Lehetetlen könyvkérések, tisztelet hiánya, akaratosság, egyértelmű kérdések állandó megválaszolása, amikre az oldalon amúgy is megtalálható lenne a válasz, ha az illető venné a fáradtságot és utánanézne, vagy létrehozok dolgokat, de nem jó ennek és annak a kivitelezés, és ami nincs az oldalon, miért nincs és akkor megcsinálom, aztán senki sem használja... sorolhatnám. Sokáig úgy voltam vele, hogy a megannyi kellemetlenséget félreteszem és azokra az olvasókra összpontosítok, akik mindig jóindulattal és kedvességgel fordultak hozzám, viszont ezek egy ideje annyira felgyűltek bennem, hogy nem mindig tudtam pozitívan hozzáállni a dolgokhoz. Mondhatnánk, hogy egy blog ezzel jár, hiszen ahány olvasó, annyi jellem, de blogvezetőként mindezt összefogni és úgy irányítani, hogy az megfeleljen egy általános érdeklődésnek és igénynek, nem könnyű. 

Mindezt valahogyan még kezelni is tudtam volna, viszont a munkahelyemen történő (számomra pozitív) változás tovább terelt egy olyan irányba, aminek tudom, hogy nem örülnek sokan és sajnálom, hogy cserben hagytam azokat az olvasókat, akikért megérte mindezt csinálni! Őszintén a bocsánatotokat kérem és remélem, hogy találtok majd egy újabb oldalt és egy újabb lehetőséget, ahonnan könyvekhez juthattok, ellenben én tovább nem tudok ezzel foglalkozni. A munkám az első és azt hiszem, megéri ezt az áldozatot, bármennyire is keserű érzést hagy maga után a tudat, hogy rengeteg jó lelkű, kedves, önzetlen és szeretetreméltó olvasót hagytam cserben.

Ajánlanék néhány blogot, ahonnan esetleg könyvekhez juthattok a továbbiakban, de tanácsolnám, hogy aki facebookon regisztrált felhasználó, ott is nagyon sok, könyvekkel foglalkozó csoporthoz tudtok csatlakozni. Javarészt, én is onnan szereztem be a dolgokat! :)

Személyes ajánlásom

http://infinite-moment-e-books.blogspot.hu/

Továbbiak

Inaktívak, de jók!

A linkek egy része aktívan működő oldalhoz vezet, valamelyik pedig már hónapok óta nem frissült, viszont ezeken az oldalakon is találhattok jó könyveket, amiket lehet, nem olvastatok még! Azokat vettem a lista elejére elválasztva, amelyek aktívak!

Bízom benne, hogy átérezve a helyzetemet és elfogadva az okaimat, megértéssel olvassátok ezt a hírt, s nem gondoltok rám haraggal vagy rossz szívvel! Köszönöm, hogy együtt lehettem veletek a Penna Könyvtár oldalán, s köszönöm az eltelt egy évet... őszintén öröm volt segíteni benneteket és (remélem) jobbnál jobb könyvekkel szórakoztatni titeket! S remélem, hogy sikerül rálelnetek egy olyan oldalra, amely hasonlóan az én blogomhoz - vagy akár még jobban is -, teljesítheti majd a kéréseiteket, megfelelhet az igényeiteknek és ahol otthon érezhetitek magatokat a könyvek világában!

Ölel benneteket, 
Szatti

Nincsenek megjegyzések: