2016. június 26., vasárnap

Rendelésre... avagy kik foglalkoznak sablonszerkesztéssel?


A blogajánlás dologgal kapcsolatban felmerült bennem, hogy utána kellene járnom annak, miszerint kik foglalkoznak fejléckép vagy teljes sablon szerkesztésével, készítésével. Tudom és tapasztalom is, hogy körülbelül minden második vagy harmadik blogosnak nehézséget okoz az egyedi, személyre szabott blog kialakítása, és legtöbbször a blogger által megadott lehetőséget használják (alapértelmezett sablonok, alapértelmezett hátterek, stb), amelyek persze elég jól össze vannak válogatva és általuk bőven van választási, továbbá a sablon látványos kialakítására alkalmas lehetőségük, viszont ez is egy kimeríthető forrás. Az alapértelmezett megoldások mellett lehetőségünk van egyedi sablonok feltöltésére, vagy aki jobban ért a HTML kód szerkesztéséhez, jobban elmerülhet ebben a témában és kisebb-nagyobb belenyúlásokkal érdekesebbé, valamint ötletesebbé teheti az oldalának megjelenését. Én sem vagyok nagyon szakértő ebben a dologban, de az évek során sikerült elsajátítanom egy olyan alapot, amiből én építkezni tudok és ha sablonszerkesztéssel kell foglalkoznom, akkor nem érzem magam elveszve. A Pennát a kézbe oldal kinézetét és a másik oldalam (Breathe. Dream. Love. Live. címmel) megjelenését is én alakítottam ki, ami nem nevezhető profinak, viszont én szeretem és az én ízlésemnek megfelel. Maga a blogsablon kialakítása egy szubjektív dolog, hiszen mindenkinek más az ízlése, az elgondolása, más színvilágot és hangulatot tart látványosnak vagy tetszetősnek. Ellenben tudom azt is, hogy sokan az eszközök és tapasztalat hiányában nem tudnak nagyobbat álmodni, és ezzel a bejegyzéssel most ebben szeretnék segíteni.

Megadnék néhány linket, továbbá oldalt, ahol kimondottan blogszerkesztéssel foglalkozik vagy foglalkoznak többen is. Hátha találtok olyan lehetőséget, amelyet szívesen kipróbálnátok:


Persze igyekeztem javarészt aktív blogokat összeválogatni, viszont akadnak olyanok is, melyek régebben frissültek. Lehetséges, hogy bár az oldal maga már nem működik, a sablon-vagy fejlécképszerkesztés kérésre még mindig adott, és szívesen elvállalja az illető, ha emailben felkeresitek! Így mindenképp próbálkozzatok be, ha úgy gondoljátok, hogy az általa kínált lehetőségek felkeltették az érdeklődéseteket!

Amit pedig személyesen tudnék ajánlani, további lehetőségként, az a https://btemplates.com/ oldal, ahol kész sablonokat találhattok és egész egyszerű az alkalmazása. 



Példaként, kiválasztottam az egyik sablont, és itt a Download feliratra kattintva tudjátok lementeni a kódját. Valószínűleg, zip fájlként fogja lementeni a gépetekre, amelyet csak ki kell csomagolnotok, és a csomagban található több kis fájl közül az "xml" kiterjesztéssel ellátott fájlt kell használnotok! Ezután az oldalatok Tervezésénél válasszátok ki a Sablon lehetőséget, és azon belül pedig jobbra találhatjátok a Biztonsági mentés/visszaállítás opciót. Itt ajánlatos először is lementeni a saját, aktuális sablonotokat, csak a biztonság kedvéért, mert én is jártam már úgy, hogy elszórakoztam egy új sablonnal, aztán az addigi is elúszott, amit előzőleg használtam. Válasszátok a Teljes sablon letöltése lehetőséget, amellyel menthetitek a jelenlegi kinézetet, és ha végül úgy gondoljátok, hogy "áh, jobb volt az eredeti és nem variálok", akkor könnyen visszatölthetitek és minden marad a régiben! :)

Ezen az oldalon nagyon sokféle hangulatú és elrendezésű sablont találhattok. Érdemes átböngészni őket és próbálkozni egy-két megoldással... hátha rátaláltok egy olyanra, amelyet el tudtok képzelni a blogotokon! A fentebb írtakat mutatnám képen is, hogy lássátok, mire gondoltam! Nem biztos, hogy éltek ezzel a lehetőséggel vagy kipróbáljátok, de gondoltam, megmutatom! Én eleinte nagyon sokszor mentegettem innen sablonokat, és szívesen használtam őket.


Ha bármilyen kérdésetek van, írjátok meg kommentben és igyekszem segíteni! Továbbá, ha van ötletetek, hogy ki foglalkozik jelenleg is aktívan sablonszerkesztéssel és szívesen ajánlanátok a nevét, írjátok meg és hozzáillesztem az általam megadott listához az elérhetőségét! Előre is köszönöm a segítséget!

Nincsenek megjegyzések: