2016. július 16., szombat

Keri Smith - Nyírd ki ezt a naplót!


Egy igazán különleges, érdekes és kicsit furcsa dolgot szeretnék megmutatni nektek, amelyről először azt gondoltam, hogy butaság vagy semmi értelme, de mégis... van benne fantázia és valamiféle plusz, ami egy idő után megfordította bennem azt az elgondolást, ahogyan először vélekedtem a könyvről. 

Talán hallottatok már Keri Smith Nyírd ki ezt a naplót! könyvéről, ami nem is igazán könyv... inkább egy feladatokkal és képekkel illusztrált gyűjtemény, amelyben minden oldalon valamilyen feladat vár az olvasóra. Aki lelkes könyvmoly, szerintem minden könyvére maximális figyelemmel vigyáz. Legalább is, én nem vagyok hajlandó firkálni bele, vagy utálom a szamárfüles módszert is. Inkább egy papírfecnit használok könyvjelzőnek, csak behajtanom ne kelljen a lap sarkát. Nos, ez a könyv merőben megváltoztatja majd ezeket az elgondolásokat, mert most igenis "rongálni" kell a könyvet. Olyan feladatokat tartalmaz, amelyeket más könyvek esetében talán sosem alkalmaznánk, még csak elképzelni sem mernénk... Keri Smith viszont, valami olyat alkotott, amellyel - remélhetőleg a legpozitívabb értelemben -, teljesen kifordítja egy könyvmoly jellemét, magatartását és lelkivilágát. Aki használni kezdi a könyvet és betartja annak utasításait, nos... olyan dolgokat fog tenni a könyvvel és általa, amelyekre talán sosem vetemedett volna önmagától. Biztos vagyok benne, hogy felszabadítva a gátlásokat, továbbá minden olyan, önmagunkkal szemben (s még inkább a könyvekkel szemben) felállított elvárást, amellyel eddig kézbe vettünk egyetlen könyvet is, most különleges és nem mindennapi módon fejleszthetjük a kreativitásunkat!

A könyv belsejéről nem osztanék meg semmilyen részletet... nem szeretném lelőni a poént vagy bármit is elárulni szánt szándékkal. Akinek esetleg felkeltettem az érdeklődését, utánanézhet youtube-on. Számtalan videót találhattok vele kapcsolatban, ahogyan mások teljesítik a könyv utasításait. 

A Líránál most kedvezményesen rendelhetitek meg, ha érdekelne benneteket!

További szép hétvégét kívánok mindenkinek! 
Jó írást, olvasást, pihenést vagy minden mást, amellyel kikapcsolódhattok! :)

4 megjegyzés:

Diana Soto írta...

Szia!

Csak annyival egészíteném ki, amit írtál, hogy nem csak rongálni lehet a könyvet, hanem a rajzosok is élvezni fogják. Ha például egy olyan feladat van, hogy fürödj meg a könyvvel, akkor lehet egy víz alatti világot rajzolni. Ezzel már nőtt is az érdeklődők száma, hiszen sokan nem rongálni, hanem rajzolni akarnak.

Szatti írta...

A rongálás egy idézőjeles dolog - azért is tüntettem fel úgy -, ami ahhoz viszonyított, hogy általában mit nem teszünk egy könyvvel, és most mégis megtehetjük, mert a feladatok kérnek rá. Az pedig, hogy ki mit hoz ki a könyvből, miképpen illusztrálja a megadott instrukciókat, vagy hogyan kivitelezi a dolgokat, már az alkotóra bízott. :)
Persze, a rajzosoknak is lesz benne érdekesség és kihívás, de aki nem igazán tud rajzolni, annak is szórakozás lesz a könyvvel foglalkozni, mert nem az a lényeg, hogy ki mennyire ügyesen forgatja a ceruzát, hanem hogy a képzelete által mit tud kihozni a feladatokból... akár tehetséges, akár nem :)

Aki kimondottan rajzolni szeretne, annak inkább más könyvet ajánlanék erre a célra. Itt most szerintem nem ezen van a hangsúly. :)

Evie Oneill írta...

Én a napokban szeretem be a könyvet, elvileg holnap hozzá is látok (hát, kíváncsi leszek, mert én is nagyon vigyázok a könyveimre, ergo a legtöbb feladat elvégzése közben a sírógörcs fog kerülgetni). Szerintem is nagyszerű maga az ötlet, úgyhogy izgatottan várom mi fog kisülni belőle.

Szatti írta...

Nekem is érkezik a héten, legkésőbb kedden :) Nagyon várom! Kíváncsi leszek rá! :) Köszönöm a hozzászólásod és szép hetet kívánok!