2017. január 5., csütörtök

Interjú velem - Könyvforgató Zug


Kedves Pennások!

Nemrég interjú készült velem a RylieMoon által, aki Könyvforgató Zug nevű oldal írója. Szeretném itt is még egyszer megköszönni a lehetőséget! Az interjút teljes egészében az ő oldalán tekinthetitek meg... ide csak egy részletét emeltem át! Látogassatok el hozzá!

Írni szeretők, figyelem!
A mai bejegyzésben egy olyan személyt szeretnék bemutatni nektek, aki az oldalán rengeteg kérdést segít megválaszolni, legyen szó írástechnikáról vagy épp írás közben előforduló kérdésekről. A Pennát a kézbe! blog szerkesztőjével, Szattival beszélgettem. A blog 2011-ben indult meg hosszú útjára, és azóta is töretlenül hozza az újdonságokat az írástechnika szerelmesei számára.

Milyen indíttatásból készült az oldal?  
Az oldal ötlete nem az enyém volt, én csak néhány hónappal később csatlakoztam hozzá. Akkor még Mézes Csili szerkesztette és ő is alapította. Már előtte is jó barátságban voltunk, hogy a Pennát a kézbe oldal ötlete egyáltalán felmerült volna, a későbbiekben viszont úgy gondolta, hogy szívesen megosztaná valakivel a szerkesztését és azóta is hálás vagyok neki, hogy akkor rám esett a választása. Örömmel csatlakoztam az oldalhoz és hozzá, hogy közösen fejleszthessük, viszont úgy egy év elteltével, én folytattam tovább az oldalt és azóta is én szerkesztem. Neki adódtak más dolgok, de az oldal addigra már befutott és jól működött, a megszüntetése pedig szóba sem jött, így egyértelmű volt számunkra és számomra is, hogy mindenképp tovább viszem és vezetni fogom. Ennek már öt éve.

Van valamilyen konkrét tematika, ami alapján haladsz? Tematika kimondottan nincs. Mindig olyan bejegyzést hozok az oldalra, amit éppen fontosnak vagy érdekesnek tartok, valamint szeretem meghallgatni a kéréseket, hogy kit milyen téma foglalkoztat jelenleg és akkor igyekszem abban a témában bejegyzést hozni. Például, a mostani cikk is ilyen indíttatásból született: emailben volt egy olvasó, akit kimondottan a gonosz karakterek érdekeltek és bár elolvasott az oldalon minden ezzel kapcsolatos írást, szívesen olvasott volna még róla. Elmondhattam volna emailben is, amit gondolok vagy amit tanácsolnék, viszont a kérdéseket szeretem úgy megválaszolni, hogy az ne csak egy embernek jelentsen segítséget, hanem az oldal többi olvasójának is.
 
Havonta megújuló játékra hívod az embereket. Mekkora ennek a népszerűsége, körülbelül mennyien szoktak beküldeni irományt? Mik az átlagos tapasztalataid ezekkel kapcsolatban?
Ez is eléggé vegyes szokott lenni, és mikor hogy érkeznek rá alkotások. Ez függ attól, hogy mennyire van idejük rá (mostanában kevesebb, mert bár már október van, még mindig érezni az év eleji hajtást), valamint nagyban számít az is, hogy milyen jellegű gyakorlatot hozok. A könnyebb feladatok többeket meg szoktak mozgatni, míg a nehezebbekre csak néhány írás érkezik be. Volt már olyan pályázat, hogy csak egy írás érkezett be, míg egy másikra akár tizenöt alkotás is. S akkor még ott vannak azok az írók is, akik versenyen kívül mutatják meg az írásukat. Részt venni nem szeretnének, viszont érdekelné őket a véleményem. Ezeket a kéréseket tiszteletben tartva, ilyenkor csak emailben mondom el a véleményem, viszont az oldalon nem teszem közzé az alkotását.

Összességében, bármennyien is írnak rá, én egy alkotásnak is nagyon szoktam örülni és nem várok el semmilyen létszámot. Ez egy lehetőség, amelyet mindenkinek önmagának kell eldöntenie, hogy kihasznál-e vagy sem. A gyakorlati feladatok kihívás egy kellemes színfoltja a blog életének, amire hónapról hónapra sor kerül, viszont mellette jóval több cikk és bejegyzés olvasható, ami erősebbé és tartalmasabbá teszi az oldalt.[...]

A folytatást az alábbi linken tekinthetitek meg:

Nincsenek megjegyzések: